مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

افتتاح ویدئو کنفرانسی ۱۴پروژه شاخص قشم با حضور رئیس‌جمهور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح 14پروژه شاخص قشم با اعتبار ارزی 340میلیون یورو و ریالی 11هزار و 630میلیارد ریال به دست رئیس دولت تدبیر و امید در تاریخ 20شهریورماه جاری خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در هجدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم با اعلام این مطلب بیان داشت: تا پایان دولت تدبیر و امید، ۱۰۰پروژه در منطقه آزاد قشم به افتتاح می‌رسد که بخشی از آنها تا پایان هفته جاری به دست ریاست محترم جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی تا پایان سال‌۱۴۰۰ به ثمر می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات بی‌سابقه در تاریخ منطقه آزاد قشم در ۵سال اخیر گفت: پروژه پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان با ظرفیتی که در دو فاز  برای ذخیره‌سازی ۶٫۵میلیون بشکه ایجاد می‌کند، اقدامی بی‌مانند در تاریخ این منطقه آزاد بوده است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از پروژه‌های تولید برق در جزیره به عنوان جهشی بزرگ در خودکفایی و تولید یاد کرد و افزود: از سال‌۹۴ تاکنون ظرفیت تولید برق قشم به صورت جهشی افزایش یافته و در آینده‌ای نزدیک این ظرفیت به یک هزار و ۱۰۰مگاوات خواهد رسید که نه تنها قشم را از نظر تامین انرژی برق خودکفا خواهد کرد، بلکه ما را به صادرکننده برق به استان تبدیل می‌کند.

مومنی، به پروژه‌های افتتاحی اخیر در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و عنوان داشت: ظرفیت تخت‌های اقامتی در جزیره در سال‌۹۴ بالغ بر ۳هزار و ۵۷۰تخت بود که با افتتاح مجموعه‌های مختلف اقامتی، این ظرفیت هم اکنون به ۹هزار تخت و تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۴هزار تخت می‌رسد که به نوبه خود در تاریخ تشکیل این منطقه آزاد، بی‌نظیر بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با نگاهی به بانک اطلاعاتی شهرک صنعتی طولا، بر لزوم توجه به بسترسازی برای سرمایه‌گذاران تاکید کرد و افزود: کنترل کیفیت کار در شهرک‌ها، به‌روزرسانی، استخراج آمار دقیق در مورد شرکت‌های فعال، تعیین ظرفیت انبارها و شرکت‌های آماده برای واگذاری به سرمایه‌گذاری‌ها از مواردی است که باید با دقت به آن پرداخته شود.

 

اختصاص ۸۰۰میلیارد ریال به حوزه عمران جزیره قشم

همچنین، عابدین سعادت‌فر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم در هجدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم ضمن برشمردن مصوبات جلسات قبل با ارائه توضیحاتی در مورد دستورکار نخست جلسه جاری در مورد مصوبات پروژه‌های توسعه‌ای و جاری هیات مدیره سازمان عنوان داشت: یک هزار و ۱۹۰میلیارد ریال از طرح‌های ارائه شده در جلسات به تصویب رسیده که از این بین ۸۰۰میلیارد ریال آن به حوزه عمرانی و ۷۰میلیارد ریال آن به خرید تضمینی آب برای ساکنان تخصیص یافته است.

در ادامه، مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز گزارشی از وضعیت بیماری کووید‌۱۹ در جزیره ارائه داد و گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان از تعداد بیماران بستری، در حال حاضر با آمار کاهشی در مورد این بیماری روبه‌رو هستیم.

محمدمهدی برنجی مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه این جلسه، گزارشی از ممیزی بنگاه‌های اقتصادی مستقر در شهرک صنعتی طولا ارائه کرد که بر مبنای تعداد مجوزهای صادره و میزان زمین‌های واگذار شده مورد بررسی قرار گرفته بود.

همچنین، بررسی گزارش سوئکو با مطالعات موردی بر استراتژی‌های توسعه صنعتی، دستورکار دیگر این جلسه بود که توسط ناصر ذاکری سرپرست مدیریت طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد قشم مورد واکاوی قرار گرفت.

به عنوان مبحث پایانی نیز، محمدرضا عباسی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم، گزارشی  از به‌روزرسانی سامانه اصناف ارائه داد که در آن به شرح چگونگی صدور پروانه صنفی به صورت غیرحضوری پرداخته شد.

گفتنی است، هجدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم با حضور حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل، معاونان، مشاوران و مدیران این سازمان شامگاه دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۹۹ در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.