با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام شد:

افتتاح پروژه واحد نمک‌زدایی آب دریا در جزیره کیش

با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، پروژه واحد نمک‌زدایی آب دریا در جزیره کیش به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصا‌ی در ادامه سفر دو روزه خود به جزیره کیش برای اطلاع از وضعیت و میزان پیشرفت برخی طرح‌های اقتصادی و عمرانی به این منطقه، به همراه مهدی کشاورز رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی‌نیاز امام جمعه کیش و سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر، پروژه واحد نمک‌زدایی آب دریا به ظرفیت ۲۵۰۰مکعب در روز را افتتاح کرد.

شایان ذکر است، واحد نمک‌زدایی آب دریا متعلق به شرکت آب و برق کیش است که از نوع آب شیرین‌کن تقطیری می‌باشد و راندمان تولید آن بالای ۸۷درصد است.

بر اساس این گزارش، دسترسی‌پذیری به قطعات این واحد ۹۵درصد است و جنس بدنه آن استیل داپلکس و جنس لوله کندانسور آن تیتانیوم و جنس لوله افکت آن تیتانیوم و آلومینیم است‌‌.

گفتنی است، این واحد در سال‌۱۴۰۱ نصب شده و با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی به بهره‌برداری رسید.