مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اعلام کرد:

افزایش خطوط پرواز داخلی و خارجی قشم از نیمه دوم تعطیلات نوروزی

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم گفت: هر هفته 140سورتی پرواز (نشست و برخواست هواپیما) در این فرودگاه از 6مسیر داخلی و یک مسیر خارجی انجام می‌شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، غلامرضا دهقانی‌زاده با اعلام این مطلب، اظهار داشت: هموطنانمان هر هفته از مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و گرگان می‌توانند به جزیره زیبای قشم سفر کنند.

وی با اعلام اینکه هم‌اینک یک خط پروازی بین‌المللی بین فرودگاه قشم و دبی دایر است، افزود: پرواز در مسیر یاد شده در روزهای شنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه با دو شرکت هواپیمایی قشم ‌ایر و ایران‌ایر با ۸سورتی پرواز انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم؛ این تعداد پرواز داخلی و خارجی مربوط به شرایط فعلی است و با آغاز تعطیلات پایان سال و نوروز‌۱۴۰۱، شمار پروازها در مسیر قشم و نقاط یاد شده حدود ۵۰درصد افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مسافران مسیر قشم به دبی با داشتن کارت واکسن کرونا، ارائه تست PCR منفی، پرداخت عوارض خروج پیش از مراجعه به فرودگاه و ۳ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه، می‌توانند با خیالی آسوده از قشم به دبی سفر کنند.

وی یادآور شد: به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مساعدت روابط عمومی این سازمان، اقدامات لازم با گستردن سفره هفت‌سین و خوشامدگویی به مهمانان نوروزی در فرودگاه بین‌المللی قشم در حال آماده‌سازی است.

 

افزایش خطوط پرواز داخلی و خارجی قشم

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اظهار داشت: با توجه به دریافت مجوز پرواز در دو مسیر داخلی و خارجی، امیدواریم از نیمه دوم تعطیلات نوروزی شاهد تردد هوایی بین قشم-‌کرمانشاه به عنوان مسیر داخلی و قشم-‌مسقط پایتخت عمان به عنوان مسیر خارجی باشیم.

شایان ذکر است؛ سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عموی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

گفتنی است، جزیره قشم با داشتن ظرفیت‌های فراوان گردشگری و هوای کاملا بهاری، این روزها میزبان انبوه مهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.