مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

افزایش سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس بیش از سه برابر استاندارد جهانی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سرانه فضای سبز محدوده منطقه آزاد ارس به ۸۵مترمربع به ازای هر نفر افزایش یافته است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان اظهار کرد: براساس شاخص تعیین شده از سوی محیط زیست سازمان ملل متحد، سرانه متعارف و قابل قبول فضای سبز ۲۵مترمربع برای هر نفر است؛ این در حالی است که طبق سرشماری‌های به عمل آمده، سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس به بیش از سه برابر استانداردهای جهانی افزایش یافته است.

وی افزود: کاربری فضای سبز و افزایش سرانه آن یکی از مباحث اساسی در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری منطقه آزاد ارس تعیین شده و پیش از هر نوع برنامه‌ریزی برای توسعه شهری، استانداردهای توسعه فضای سبز معین و مشخص می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: با اختصاص بودجه مناسب در زمینه گسترش فضای سبز شهری، سرانه فضای سبز در منطقه آزاد ارس به بالای ۸۵متر مربع رسیده است و اکنون کل مساحت فضای سبز در منطقه آزاد ارس بیش از یک میلیون و ۴۹۰هزار مترمربع است که نسبت به سال‌های‌۹۷ و ۹۶ رشد ۶۰درصدی دارد.

نریمان یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۹هزار اصله درخت و درختچه در معابر محدوده شامل باند کندرو و محل های ورودی و بلوارهای اصلی و جداره شهری کاشته شده است که با احتساب آن، تعداد درختان کاشته شده در ارس به ۷۰هزار درخت افزایش یافته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه مدیریت منابع و صرفه‌جویی در بخش فضای سبز اهمیت بسزایی دارد، گفت: به دنبال اتخاذ راهکارهای جدید و جایگزین برای مدیریت مصرف منابع سازمان منطقه آزاد ارس و کاهش هزینه‌ها، سال گذشته به رغم افزایش فضای سبز به نسبت سال های قبل در هر ماه ۵۰۰میلیون ریال در حوزه نگهداری فضای سبز صرفه‌جویی شده است.