معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد:

افزایش ۷۰میلیون یورویی ظرفیت صادرات در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها سازمان منطقه آزاد اروند گفت‌: با بهره‌برداری از کارخانه «پترو آذر کاسپین»، ۷۰میلیون یورو صادرات در سال به منطقه آزاد اروند افزوده شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در آیین بهره‌برداری و فعال‌سازی شرکت بین‌المللی پترو آذر کاسپین که با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان و جمعی از مسئولین استانی و منطقه‌ای برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه به مناسبت شکست حصر آبادان و در ادامه نهضت «جهش تولید در سرزمین فتح» انجام شده که با سرمایه‌گذاری شرکت ترکیه‌ای، ۷۰میلیون دلار به صادرات کالاهای تولیدی منطقه افزوده خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید سالیانه این واحد ۲۴۰هزار تن هیدروکربنات سبک و سنگین و ۲نوع حلال به نام وایت اسپریت که در صنعت رنگ، رزین و پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، خواهد بود.

موسوی با اشاره به اینکه مواد اولیه و خوراک اصلی این شرکت نفت سفید و میعانات است، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با چندین هدف، جلوگیری از خام فروشی نفت، جذب سرمایه‌گذار خارجی و استفاده از تجربه، تخصص و تکنولوژی کشور ترکیه، اقدام به این کار کرده است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان نمود: شرکت بین‌المللی پترو آذر کاسپین در زمینی به مساحت ۲۴هزار مترمربع، برای ۶۰نفر به طور مستقیم و  ۲۰۰نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌کند.