معاون اول رئیس‌جمهور بیان داشت:

اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در جهت توسعه و آبادانی منطقه ستودنی است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تلاش و اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در جهت توسعه و آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر قابل ستایش است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح سالن اروند فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی(ره) آبادان افزود: ۲اقدام اساسی برای توسعه آبادان و خرمشهر توسط دولت در حال اجراست که برای تحقق آن توافق خوبی با دولت عراق انجام شده است.

وی اظهار داشت: براساس توافق رئیس محترم جمهوری با نخست وزیر عراق، لایروبی اروندرود در دستورکار است، هر چند هنوز عملیات آن آغاز نشده است.

جهانگیری گفت: معتقدیم برای بازگرداندن شکوه بنادر آبادان و خرمشهر، باید زمینه آمد و رفت کشتی‌های تجاری در منطقه فراهم شود.

معاون اول رئیس‌جمهور اذعان داشت: طرح دوم، اتصال راه‌آهن شلمچه به بصره به عنوان بزرگترین خط ریلی خاور میانه باعث می‌شود امکان تبادل از شرق به غرب و از چین تا دریای مدیترانه فراهم گردد.

وی ادامه داد: در این خصوص نشست‌های تخصصی بین دو کشور ایران و عراق در حال برگزاریست و امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

جهانگیری تصریح کرد: برای جلوگیری از خام‌فروشی نفت، طرح توسعه پالایشگاه آبادان به سرعت در حال اجراست و منابع ارزی و ریالی آن علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه تامین شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صبحت‌های خود با اشاره به توسعه محدوده منطقه آزاد اروند به دو شهر آبادان و خرمشهر در ابتدای دولت تدبیر و امید اظهار نمود: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که یکی از آنها توسعه فرودگاه آبادان است.

وی بیان کرد: منطقه آزاد اروند نیز اقدامات خوبی برای رفع محرومیت در این دو شهر انجام داده است.

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود رهبر انقلاب امام خمینی به کشور اظهار داشت: استقبال بی نظیر مردم از امام، باعث و رهبری ایشان و پیروزی انقلاب شد.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: آبادان و خرمشهر یادآور از خودگذشتگی و استقامت ملت ایران هستند که در جنگ تحمیلی در برابر استکبار و دشمن بعثی به پیروزی رسیدند.

وی گفت: دولت معتقد است مشکلاتی که مردم منطقه با آن گرفتار هستند ازجمله آب و فاضلاب برطرف شود و برای این منظور ۸۰۰میلیارد تومان در آخرین جلسه هیات دولت اختصاص یافت.

جهانگیری با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان تلاش‌ها و اقدامات شایسته ای در دولت تدبیر و امید جهت رفع مشکلات، عمران و آبادی منطقه داشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: این اقدامات خصوصا اقدامات بهبود زیرساخت‌ها باعث شده تا حدود زیادی چهره مخدوش مانده از جنگ تحمیلی در شهرهای آبادان و خرمشهر رخ برکند.