مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری منطقه آزاد قشم با پلتفرم تجاری و اقتصادی سازمان همکاری‌های پیمان شانگهای

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از امضای تفاهم‌نامه این منطقه با پلتفرم تجاری و اقتصادی سازمان همکاری‌های پیمان شانگهای خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، عادل پیغامی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای عضویت ایران در سازمان همکاری‌های پیمان شانگهای و به منظور بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان و کشورهای عضو در پیشرفت جزیره قشم؛ تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و شاخه عملیاتی سازمان پیمان شانگهای (پلتفرم همکاری‌های اقتصادی تجاری سازمان) با نام‌ مخفف‌TEMP منعقد شد.

وی ادامه داد: ورود قشم به حوزه عملیاتی پیمان شانگهای و تاسیس دفتر منطقه‌ای‌TEMP در منطقه آزاد قشم، موجب تسهیل ورود فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایرانی به بازار کشورهای عضو و همکاری با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران کشورهای عضو می‌شود.

براساس این گزارش، عادل پیغامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به‌همراه منصور عظیم‌زاده اردبیلی عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان در سفر به کشور چین، علاوه‌بر امضای تفاهم‌نامه یاد شده، رایزنی‌های مثبتی درخصوص توسعه روابط اقتصادی و دیپلماسی قشم با مسئولین چینی انجام دادند که مورد استقبال شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران چینی قرار گرفت.