در بیست‌وسومین نمایشگاه سرمایه‌گذاری و تجارت چین صورت گرفت:

امضای دو تفاهم‌نامه با شرکت‌های تولیدی و حضور ربات‌های هوشمند در منطقه آزاد انزلی

در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تجارت چین، غرفه سازمان منطقه آزاد انزلی میزبان حدود 50سرمایه‌گذار از کشور چین و سایر کشورهای حاضر در این رویداد سرمایه‌گذاری جهانی بود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، هیات عالی‌رتبه اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی، مذاکرات خود با شرکت تولیدکننده دوچرخه و موتورسیکلت برقی را به مرحله عقد تفاهم‌نامه همکاری رساند و براساس توافق صورت گرفته، شرکت چینی که دارای شریک آسیایی است، اقدام به سرمایه‌گذاری به ارزش ۵میلیون دلار جهت ساخت دوچرخه و موتورسیکلت برقی در نخستین منطقه آزاد شمال کشور می‌نماید‌.

همچنین، سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با شرکت چینی طراح و مجری نرم‌افزارهای نسل جدید ماشین‌آلات خط تولید، توافق‌نامه سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد به ارزش یک میلیون دلار را به امضاء رساند.

براساس این گزارش، یکی از شرکت‌های تولیدکننده ربات‌های هوشمند راهنما در زمینه خدمات گردشگری، خواستار حضور و معرفی ربات هوشمند خود در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی جهت آشنایی فعالین اقتصادی بخش خصوصی منطقه و استان گیلان شد که با موافقت سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی، این موضوع در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

از نکات جالب‌توجه نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تجارت شهر شیامن استان فوجیان چین؛ ایجاد فرصت‌های مذاکره مابین مدیران عامل و معاونین اقتصادی سازمان‌های مناطق آزاد با سرمایه‌گذاران بازدیدکننده از نمایشگاه مزبور بوده که زمینه افزایش و تعمیق مناسبات بین‌المللی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی ایران به منظور ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق را فراهم می‌کند‌.

گفتنی است، بی‌تردید مهم‌ترین دستاورد سازمان منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه سرمایه‌گذاری و تجارت چین، ایفای نقش محوری این سازمان در پیگیری همکاری‌های مناطق آزاد ایران با استان فوجیان چین در قالب خواهرخواندگی می‌باشد که افق‌های جدیدی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان اعضای تیم‌ملی اقتصاد بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران فراهم خواهد نمود.