با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی کشور صورت گرفت:

امضای قرارداد راه‌اندازی سامانه پایش تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شهری در جزیره قشم

با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی کشور، قرارداد نصب، تکمیل و راه‌اندازی سامانه پایش تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شهری در جزیره قشم به امضاء رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، قرارداد بی‌.او‌.تی (BOT) سامانه پایش تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شهری قشم با حضور حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی کشور به امضاء رسید.

این سامانه با هدف، مدیریت ترافیک، ایمنی در عبور و مرور، هدایت ناوگان حمل و نقل شهری، ثبت تخلفات رانندگی، ارتقاء امنیت عمومی، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و خدمات‌رسانی در هنگام حوادث غیرمترقبه در قشم نصب، راه‌اندازی و به مرحله اجرا خواهد رسید.

براساس این گزارش، با مجهز شدن منطقه آزاد قشم به سامانه پایش تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شهری، امنیت جزیره از ابتدای مبادی ورودی و در سطح  جزیره مورد پایش و نسبت به پیشگیری از از وقوع حوادث اقدام و تمرکز نیروی انسانی بخش‌های انتظامی بر مکان‌های جرم‌خیز بیشتر خواهد شد.

گفتنی است، در سامانه مذکور علاوه بر اینکه با دقت و سرعت، عبور و مرور وسائط نقلیه کنترل می‌شود، در پیشگیری از حوادث و نیز ثبت و اطلاع‌رسانی تخلفات به رانندگان، فعالیت مثبت و ارزنده‌ای انجام خواهد شد.

ضرورت تسریع در ایجاد بسترهای نوین در ارائه خدمات به مردم و اعمال قانون با استفاده از هوش مصنوعی یکی از برنامه های اولویت دار منطقه آزاد قشم است و نظارت تصویری با پوشش مناسب، بر بستر و زیرساخت پایدار، موجب افزایش توانایی و تقویت عملیاتی در این منطقه خواهد شد.