مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار داشت:

انتخاب منطقه آزاد ارس به عنوان مرکز لجستیک مرزی کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین ششمین دوره افتتاح‌های مناطق آزاد کشور توسط رئیس‌جمهور، از انتخاب ارس به عنوان مرکز لجستیک مرزی کشور خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از ۳۸پروژه افتتاحیه این سازمان به رئیس‌جمهور گفت: منطقه آزاد ارس به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فردی که دارد، از طرف ستاد مراکز لجستیک کشور به عنوان مرکز لجستیک مرزی انتخاب شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط این سازمان در زمینه لجستیک اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد ارس با تخصیص بیش از ۲۰۰هکتار از اراضی این سازمان به سایت انبار، بارانداز و پایانه‌های صادراتی و تقویت زیرساخت‌ها، انجام مطالعات راه‌آهن جلفا-اصلاندوز و جلفا-چشمه‌ثریا و تعویض جاده‌های مواصلاتی منطقه در آینده‌ای نزدیک، نقش موثر خود را در کریدور در شمال-جنوب و شرق به غرب برای انتقال کالاها از آسیای شرقی و مرکزی به کشورهای همسایه ازجمله ترکیه و اروپا ایفا خواهد نمود.

نریمان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: علی‌رغم تشدید شرایط تحریم و بحران کرونا، تمامی شاخص‌های کلان اقتصادی ارس ازجمله سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال و صادرات در وضعیت سبز و مطلوب قرار دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان از انتخاب این سازمان به عنوان معین منطقه آزاد قصرشیرین خبر داد و اضافه کرد: با اتخاذ سیاست‌های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برای استقرار و توفیق مناطق آزاد جدید، منطقه آزاد ارس به عنوان معین منطقه آزاد قصرشیرین انتخاب شده است و تیم مدیریتی این سازمان مخلصانه تمام تجربیات خود را در اختیار این منطقه قرار خواهد داد.

گفتنی است، در ششمین آیین افتتاح‌های مناطق آزاد، ۳۸طرح بزرگ اقتصادی با سرمایه‌گذاری ریالی بالغ بر یکهزار و ۵۱۴میلیارد تومان در هفتاد و هشتمین برنامه افتتاح «تدبیر و امید برای جهش تولید» به صورت ارتباط زنده تصویری با دستور رئیس‌جمهور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

لازم به یادآوری است، پیش از این نیز در افتتاحات مناطق آزاد توسط رئیس‌جمهور، ۸۵طرح صنعتی، زیربنایی، کشاورزی و گردشگری با مجموع سرمایه‌گذاری ۶۱هزار و ۱۸۰میلیارد ریالی و ۷۰٫۵میلیون یورویی و ۴٫۶میلیون دلاری به صورت ارتباط زنده تصویری با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شده بود.