با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت:

انتصاب سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم

با حکم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی به عنوان سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در این حکم خطاب به علیرضا امری کاظمی تاکید کرده است:

«با عنایت به پیشنهاد معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و نظر به سوابق، تجربیات و تعهد جنابعالی، به موجب این حکم و با حفظ سمت قبلی (مدیر ژئوپارک جهانی قشم) به سمت سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب می شوید.»

در بخش پایانی این حکم اظهار امیدواری شده:

«با اتکال به الطاف الهی و همکاری و مساعدت سایر همکاران با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در راه خدمت به مردم فهیم و شایسته منطقه و اهداف مقدس انقلاب اسلامی موفق و موید باشید.»

گفتنی است، علیرضا امری کاظمی دارای مدرک کارشناسی در رشته زمین شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامه‌ریزی منطقه‌ای از دانشگاه تهران است. وی هم‌اکنون در حال تکمیل مقطع دکترا در رشته ژئوکانزرویشن می‌باشد.

او تجربه ۲۵سال کار در بخش دولتی (سازمان زمین شناسی کشور و‌ وزارت صمت) پیش از همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم را داراست و هم‌اکنون عهده‌دار سمت مدیریت ژئوپارک جهانی قشم می باشد.

نایب رئیس کمیته ملی علوم زمین و ژئوپارک‌های کمیسیون ملی یونسکو ایران، عضویت در کمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی، وزارت میراث فرهنگی‏، ‌صنایع دستی و گردشگری و عضویت هیات راهبردی  پایگاه میراث ‌جهانی بیابان لوت نیز بخشی از دیگر فعالیت‌های او محسوب می‌شود. عضویت در هیات ارزیابان رسمی یونسکو، عضویت کمیته‌های راهبری و اجرایی ژئوپارک‌های آسیا اقیانوسیه و عضو کارگروه جهانی ژئوپارک‌های جزیره‌ای، بخشی از عناوین بین‌المللی امری کاظمی در سال‌های گذشته است.