به منظور ارتقای سطح علمی و افزایش رشته‌های تخصصی اقتصاد دریامحور صورت گرفت:

انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی پردیس بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی در جزیره قشم

تفاهم‌نامه راه‌اندازی پردیس بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی در قشم با حضور افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و محمودرضا آقامیری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی امضاء شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: تعمیق و گسترش روابط با دانشگاه‌های مطرح و تراز اول به منظور ارتقای سطح علمی و افزایش رشته‌های تخصصی به‌ویژه در حوزه اقتصاد دریامحور انجام می‌شود.

افشار فتح‌الهی ادامه داد: قشم برای دستیابی به توسعه پایدار و همه‌جانبه، به زیرساخت‌های علمی متناسب با شرایط جزیره نیاز دارد و فراهم ساختن بسترهای علمی و تکنولوژی را در کنار فراهم ساختن زیرساخت‌های فیزیکی و مالی دنبال می‌کنیم.

وی اظهار کرد: ترویج الگوهای توسعه دانش و دانایی‌محور با تکیه بر نیروی انسانی متخصص، بومی و پژوهشگر و پرورش ایده‌ها و خلاقیت‌ها، ازجمله اهدافی است که با امضای این تفاهم‌نامه محقق خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آینده قشم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات، گردشگری و صنعت، حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌های بزرگ نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی و فراهم ساختن تکنولوژی موردنیاز بازی خواهد کرد.

براساس این گزارش، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی نیز در بخشی دیگر از این آیین گفت: قشم ظرفیت خوبی تبدیل شدن به دهکده دانشگاهی بین‌المللی دارد و از رویکرد سازمان منطقه آزاد جهت ارتقای علمی جزیره استقبال می‌کنیم.

محمودرضا آقامیری اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه و راه‌اندازی پردیس بین‌المللی، شرایط پذیرش دانشجو از سال تحصیلی آینده در رشته‌های متناسب با زیست‌بوم منطقه آزاد قشم فراهم می‌گردد.

گفتنی است، اجرای برنامه‌های تحقیقاتی و مشاوره‌ای و جذب دانشجویان ایرانی و غیرایرانی، تشکیل موسسات پژوهشی و آموزشی، شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌زا و پارک‌های علمی و فناوری، از دیگر اهدافی است که در پی راه‌اندازی پردیس بین‌المللی دانشگاهی دنبال می‌شود.