با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و رئیس دانشگاه تهران انجام شد:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد اروند

تفاهم‌نامه همکاری مشترک در جهت استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد اروند، به منظور ایجاد و راه‌اندازی پردیس بین‌المللی علم و فناوری اروند دانشگاه تهران، منعقد شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، با حضور علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و هیات همراه، از محل احداث و راه‌اندازی پردیس بین‌المللی علم و فناوری اروند دانشگاه تهران، بازدید و سپس تفاهم‌نامه این پروژه علمی به امضای طرفین رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست ضمن اعلام خرسندی از حضور دانشگاه بین‌المللی تهران در منطقه، اظهار داشت: قطعا راه‌اندازی این پردیس دانشگاهی، سر منشأ تحولات مثبت و ارزنده‌ای خواهد شد.

علی زارعی افزود: توسعه فناوری دانش‌بنیان، از سیاستگذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد اروند است که با حضور دانشگاه تهران شاهد پیشرفت کمی و کیفی، علمی و فرهنگی در منطقه خواهیم بود.

وی، تعاملات پیش‌روی را موجب شکوفایی علمی در منطقه آزاد اروند دانست و گفت: جانمایی این دانشگاه در مینوشهر اتفاق خجسته‌ای برای رشد و توسعه این شهر خواهد بود و بی‌شک مردم منطقه از آن منتفع خواهند شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همجواری با کشورهای حوزه خلیج‌فارس به‌ویژه عراق را یک امتیاز برای اروند عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌ها، ارائه راهبردهایی برای جذب دانشجو از کشورهای همسایه خواهد بود که با تبادلات علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایجاد شده نقش اثرگذاری در توسعه پایدار منطقه خواهند داشت.