مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت هواپیمایی کارون

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در راستای همکاری مشترک جهت استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های تخصصی طرفین و رفاه حال ساکنین منطقه، ‌ تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت هواپیمایی کارون منعقد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حضور اسماعیل زمانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند‌، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، تفاهم‌نامه مذکور با هدف ایجاد همکاری مشترک و گسترش فعالیت در حوزه حمل و نقل هوایی مسافری، باری و گردشگری میان طرفین منعقد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه در این تفاهم‌نامه هر یک از طرفین تعهداتی را برعهده دارند، اظهار نمود: شرکت هواپیمایی کارون متعهد شد که برقراری پرواز شب خواب آبادان- تهران را که در فاز اول روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود را به زودی در پنج روز هفته اجرایی کند.

اسماعیل زمانی، برنامه‌ریزی جهت برقراری پرواز‌های بین‌المللی پس از رفع موانع و محدودیت‌های سفر مربوط به شیوع بیماری کرونا را به عنوان یکی از اولویت‌های این شرکت هواپیمایی عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر این، برنامه‌ریزی جهت برقراری پرواز آبادان-‌کیش-‌آبادان پس از رفع موانع و محدودیت‌های مرزی شلمچه و امکان تردد گردشگران عراقی، از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد شد.

وی در توضیح دیگر تعهدات شرکت هواپیمایی کارون اظهار داشت: برنامه‌ریزی جهت برقراری پروازهای باری از مبدا آبادان به سایر نقاط جهان، مشارکت در برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری ملی و بین‌المللی، مشارکت در موقعیت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری فرهنگی و ساخت هتل‌های ۴ و ۵ستاره در کنار نامگذاری یک فروند هواپیما به نام شهرهای آبادان و خرمشهر به منظور تکریم شهرهای مورد اشاره، ازجمله پایبندی‌های این طرف قرارداد خواهد بود.

زمانی ضمن تاکید بر تعهد طرفین جهت ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه و اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند نیز به عنوان طرف دوم این تفاهم‌نامه؛ حمایت، تسریع و تسهیل در صدور کلیه مجوزهای لازم برای فعالیت‌های شرکت هواپیمایی کارون در چارچوب قوانین موجود و تامین محل اسکان و ایاب و ذهاب تمامی اعضای گروه پروازی پروازهای شب خواب آبادان-‌تهران را برعهده دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان، مدت زمان این تفاهم‌نامه را، یک ساله خواند که با موافقت نیز قابل تمدید است.