در حاشیه دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام شد:

انعقاد چهار تفاهم‌نامه همکاری میان منطقه آزاد ماکو، سرمایه‌گذاران و مناطق ویژه اقتصادی

چهار تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد ماکو، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مناطق ویژه اقتصادی ایران در حاشیه دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد مقدس امضاء شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، با حضورحسین گروسی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، تفاهم‌نامه گسترش روابط اقتصادی منطقه آزاد ماکو با منطقه ویژه اقتصادی سرخس در راستای توسعه برنامه‌های اقتصادی درحوزه لجستیک و هم‌افزایی و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی منعقد گردید.

همچنین، توسعه تجارت، ترانزیت و فعال‌سازی محورهای مواصلاتی چین،‌ آسیای میانه و اروپا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین و توسعه حمل‌ونقل ترکیبی و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و برقراری ارتباط ملی و بین‌المللی و صادرات‌مجدد و ترانزیت خارجی ترانشیب‌منت، از اهداف این تفاهم‌نامه بود.

در حاشیه دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، تفاهم‌نامه مشارکت در راه‌اندازی واحد تولید تنگستن کاربید برای اولین‌بار بین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه ماکو و شرکت ماشین ابزار تامین صنعت به امضاء رسید.

براساس این گزارش، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت توسعه بار لیپار چابهار با هدف توسعه و تقویت زیرساخت‌های لجستیک و ایجاد تیرپارک در منطقه آزاد ماکو، از دیگر دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس بود.

همچنین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی دامغان امضاء گردید.

این تفاهم‌نامه همکاری در راستای حمایت از کشاورزان و فعالین اقتصادی منطقه، رشد تولید و تحقق شعار سال منعقد شد.

لازم به ذکر است، با همکاری منطقه ویژه اقتصادی دامغان، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی با قیمت مناسب و تسهیلات در اختیار کشاورزان منطقه آزاد ماکو قرار خواهد گرفت.