به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس صورت گرفت:

اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم

پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس و در سالروز آزادسازی جزیره قشم از سلطه استعمارگران خارجی، در غربی‌ترین نقطه جزیره برافراشته شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این پرچم به ارتفاع ۵۰متر در ابعاد ۱۵ در ۹متر در پاسگاه تاریخی انگلیسی‌ها واقع در روستای باسعیدو، در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم به‌پاس ازخودگذشتگی و ایثار شهیدان راه وطن، به اهتزاز درآمد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین برافراشتن پرچم در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم گفت: با ذکر نام خداوند در پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، جایگاه و ارزش ویژه‌ای در جهان امروز دارد.

عادل پیغامی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ سال پس از خروج نیروهای استعمارگر پرتغالی از خلیج‌فارس و با ازخودگذشتگی و شجاعت شهدا و مردم این خطه، امروز شاهد امنیت و آرامش در این منطقه هستیم.

همچنین، امام‌جمعه شهرستان قشم در این مراسم گفت: نام‌ها، هویت‌ساز برای جامعه هستند و اعتبار اصلی خود را از مردم دریافت می‌کند و نام خلیج‌فارس از مهم‌ترین نام‌هایی است که برای مردم این منطقه هویت‌سازی می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی با تاکید بر اینکه برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی یک مسئله ملی و دینی است، ادامه داد: برای افراشته ماندن پرچم ایران تاکنون خون شهیدان زیادی ریخته شده است و ازخودگذشتگی‌ها و ایثارها همچنان ادامه دارد و هنوز هم برای حفظ استقلال و امنیت درحال شهید دادن هستیم.

در ادامه، فرمانده ناوتیپ رزمی‌۱۱۲ ذوالفقار نیز در مراسم برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی در روستای باسعیدو اظهار داشت: خلیج‌فارس از پهنه‌های غنی و باارزش آبی جهان، از سال‌های دور چشم طمع دشمنان به‌دنبال آن بوده و فداکاری و شجاعت از قدیم سنت زندگی ساکنان مناطق جنوبی کشور است.

سردار اسکندر میرشکاری‌نسب، اقتدار امروز به برکت خون شهدا و ازخودگذشتگی‌های آنها دانست و ادامه داد: امروز بیشترین قدرت و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی کشور، اتکا به مردم است و نیروی دریایی سپاه نیز درحال بهره گرفتن از توانمندی نیروهای بسیج دریایی است.

همچنین، شیخ محمدصالح امینی امام‌جمعه اهل سنت شهر طبل نیز در این برنامه با بیان اینکه زندگی در سایه امنیت و آرامش در خلیج‌فارس مدیون خون شهداست، اظهار داشت: حضور و زندگی مردم در نقاط مرزی و جزیره قشم، فرصت دست‌درازی به دشمنان را نداده است.

مهدی سلامتی مدیرکل ارشاد و اسلامی منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم گفت: روز ملی خلیج‌فارس حاصل سال‌ها نماد شجاعت و ازخودگذشتگی ساکنان منطقه و پیام‌آور صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است.

گفتنی است، مراسم برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس با حضور عادل پیغامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام‌جمعه شهرستان قشم، شیخ محمدصالح امینی امام‌جمعه اهل سنت شهر طبل، محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان و سردار سرتیپ‌دوم پاسدار اسکندر میرشکاری‌نسب فرمانده ناوتیپ رزمی‌۱۱۲ ذوالفقار، مرتضی فیروزی رئیس دادگستری، امید مهدوی‌مجد داستان عمومی و انقلاب و جمعی از مدیران اجرایی و اداری شهرستان قشم برگزار شد.