در نخستین روز ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور صورت گرفت:

اهدای ۳۰میلیارد ریال کالای اساسی به نیازمندان جزیره قشم

رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه شهرستان قشم در آیینی با حضور رئیس قرارگاه مرکزی مواسات، همدلی و کمک مومنانه شهرستان قشم و جمعی از علما، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان شهرستانی جزیره قشم در محل قرارگاه مرکزی این رزمایش برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم ظهر امروز (‌۶اردیبهشت‌ماه) در آیین آغاز رزمایش کمک مومنانه شهرستان قشم بیان داشت: افزون بر پنج هزار بسته کالای اساسی که به همت مردم و مسئولان قشم تهیه شده است، در بین نیازمندان سطح جزیره، توزیع می‌گردد.

وی از توزیع افزون بر هشت هزار بسته کالای اساسی شامل برنج، روغن، آرد و رب گوجه در میان نیازمندان سطح جزیره، قبل از آغاز این رزمایش سراسری خبر داد و گفت: ارزش ریالی این ۱۳هزار بسته افزون بر ۳۰میلیارد ریال می‌باشد که همزمان با سراسر کشور تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته و به یاری خدا در طول سال نیز استمرار می‌یابد.

امام جمعه شهرستان قشم ضمن تقدیر از همراهی مردم مومن شهرستان برای شرکت در این رزمایش اظهار داشت: مشارکت ساکنان جزیره از شیعه و سنی، بیانگر روحیه متعهد جامعه قشم به آرمان‌های دینی و انسانی و قدرت ایمان و نوعدوستی آنها است.

تارم همچنین بر نقش اعضای ستاد مرکزی این قرارگاه و نیروهای عملیاتی این رزمایش برای را ساماندهی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی تاکید کرد و افزود: در این رزمایش، بسیجیان، روحانیون، هیات امناء، مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان شهرستانی برای خدمت به نیازمندان جزیره همراه و همگام بودند.

وی مصادف شدن آغاز این رزمایش را با نخستین روز از ماه مبارک رمضان یک اتفاق فرخنده خواند و گفت: بینش اسلام، مبارزه با فقر و دستگیری از نیازمندان است و ما شاهد تحقق این خواسته و جهان‌بینی در جزیره قشم بودیم.

 

اهدای ۴۳۰میلیون ریال توسط منطقه آزاد قشم به طرح رزمایش مومنانه

جانشین رئیس قرارگاه مرکزی مواسات، همدلی و کمک مومنانه شهرستان قشم از اهدا ۴۳۰میلیون ریال از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به طرح رزمایش مومنانه با هدف عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد.

مرتضی شیخ‌زاده با اعلام این مطلب بیان داشت: این کمک‌های نقدی از محل حقوق معاونان، مدیران و برخی از کارمندان سازمان منطقه آزاد قشم به منظور لبیک به دستور رهبر معظم انقلاب برای کمک به هموطنان نیازمند در آغاز ماه پربرکت رمضان، تامین شده است.

وی ادامه داد: همچنین تاسیس و راه‌اندازی سه مکان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به طرح کمک مومنانه، از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در همکاری با نیروهای عملیاتی این طرح بوده است.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، طراحی دو نرم‌افزار جمع‌آوری و توزیع مناسب کمک‌های مومنانه، توسط مدیریت اطلاعات و فناوری ارتباطات با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، کمک دیگری از سوی این سازمان جهت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت از طرح مذکور می‌باشد.

شیخ‌زاده در پایان با تبریک حلول ماه پرفیض رمضان، از مردم خواست تا با شرکت در طرح کمک مومنانه ضمن عمل به منویات رهبر انقلاب، از هموطنان نیازمند خود در ماه مهمانی خداوند میزبانی کنند.

در ادامه، سرهنگ محمد سالاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان قشم نیز با تقدیر از همه کسانی که در این رزمایش فعالانه حضور دارند، از برنامه‌های متنوع قرارگاه مرکزی مواسات، همدلی و کمک مومنانه شهرستان قشم ازجمله تامین مسکن، تهیه جهیزیه و کمک هزینه درمان در جزیره قشم خبر داد.

گفتنی است، در آیین آغاز رزمایش کمک مومنانه که با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ موازین بهداشتی برگزار شد، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از روحانیون و مسئولان شهرستانی قشم حضور داشتند.