مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

اهل فرهنگ و هنر، پایه‌های اصلی رویدادهای فاخر در کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یک ترکیب استثنایی میان مدیران اجرایی و اهل فرهنگ و ادب در پنجمین جایزه ادبی کیش شکل گرفته که پایه‌های اصلی و ارزشمند برای برگزاری رویدادهای فاخر در کیش است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، آیین رونمایی از پوستر پنجمین جایزه ادبی شعر کیش با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی، خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و رضا اردلان رئیس پنجمین جایزه ادبی شعر کیش و نخستین جشنواره داستان صوتی کیش، در سالن خوارزمی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص ترکیب استثنایی میان مدیران اجرایی و اهل فرهنگ و ادب در پنجمین جایزه ادبی کیش گفت: تحقق یافتن چنین رویدادی، انتظارات مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش را با ظرفیت‌های موجود در این منطقه افزایش می‌دهد تا شاهده رویدادهای مختلفی در حوزه‌های فرهنگ و هنر در کیش باشیم.

غلامحسین مظفری افزود: سازمان منطقه آزاد کیش از رویدادهایی که با بهره‌گیری از فرصت‌ها و پتانسیل‌های کیش موجب نشاط جامعه و ایجاد انگیزه برای شکوفایی ایده‌های نو در حوزه‌های فرهنگ و هنر می‌شوند، حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: با موضوعات متنوعی که در کیش وجود دارد، می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود کارهای بزرگ و ماندگاری در این منطقه به یادگار گذاشت که یکی از شاخص‌های اصلی برای جذب گردشگری و معرفی جزیره کیش در داخل و خارج از کشور خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به این که جایزه ادبی کیش با پشت سر گذاشتن پنجمین سال خود، به جنوب کشور در حوزه داستان، شعر و نمایشنامه می‌پردازد که نشانگر غنای فرهنگی جنوب است، اظهار داشت: اگر بخواهیم نگاهی به نقش شعر در زندگی روزمره جنوب داشته باشیم، در زندگی کاری جنوب هر شعر نقش بسزایی دارد که می‌توان به جاذبه جدیدی که تحت عنوان «بوم جنوب» به جزیره اضافه شده، پرداخت.

سعید پورعلی یادآور شد: جزیره کیش منطقه‌ای با ماموریت گردشگری است که زمینه‌های یادگیرنده فرهنگی و هنری را برای مسافرانی که مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می‌کنند، فراهم می‌نماید.

در ادامه این نشست، خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی که منجر به فرهنگ نشود، عملکردی ناقص است؛ افزود: فرهنگ و هنر مرز ندارد، ولی مرزی برای آن تعریف شده است که باید هر کدام با رنگ و بوی خاص خود حفظ شود و این تجربه‌ها تداوم خواهند داشت.

رضا اردلان مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به اینکه چهارمین بخش جشنواره بین‌المللی کیش با استقبال چشمگیری در سال‌۱۳۹۷ برگزار شد، گفت: با توجه به این که جایزه ادبی امسال تنها به بخش شعر اکتفا نکرد بلکه در جایزه جنوب، ادبی، هنری و  فیلم‌نامه در قالب ترکیب چهار گانه شکل گرفته است.

گفتنی است، با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و برخی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، اهل ادب، هنرمندان، شاعران و اصحاب رسانه، از پوستر پنجمین جایزه ادبی و داستان صوتی جنوب و همچنین از کتاب کیش در آیینه شعر رونمایی شد.