در نشست فعالان اقتصادی و صادرکنندگان برتر گیلان با مهندس اکبری مقدم مطرح شد:

ایجاد دبیرخانه ستاد توسعه مبادلات تجاری گیلان با سوریه در منطقه آزاد انزلی

جمعی از فعالان اقتصادی، صادرکنندگان برتر استان گیلان و اعضای اتاق بازرگانی در نشست صمیمی به همراه مهندس کیهان هاشم‌نیا با مهندس علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون افزایش سهم مبادلات تجاری گیلان با محوریت کشور سوریه تبادل‌نظر کردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست تخصصی با اشاره به یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گیلان اظهار کرد: کشور ایران ضمن ایجاد امنیت در سوریه، در حوزه اقتصادی نیز می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد که منجر به توسعه اقتصادی ایران در زمینه‌های مختلف ازجمله صادرات و واردات، ارائه خدمات مهندسی و ایجاد واحدهای تولیدی محصولات ایرانی خواهد شد.

علی اوسط اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت فعالان اقتصادی گیلان نیاز است ابتدا ظرفیت‌های تجاری کشور سوریه به طور کامل احصاء شود و براساس نیازمندی‌ها، تولیدات گیلان جذب و از طریق شرکت و پایانه‌های مشخص شده به کشور سوریه صادر گردد.

در ادامه این نشست، مهندس کیهان هاشم‌نیا به نمایندگی از فعالان اقتصادی بیان کرد‌: هدف از برگزاری این نشست، ایجاد یک ستاد واحد متشکل از سرمایه‌گذاران داخلی به منظور انجام پروژه‌های مختلف عمرانی، صنعتی و مراودات تجاری با بهره‌گیری از ظرفیت استان گیلان است.

وی افزود‌: دبیرخانه این ستاد فعالیت‌های اقتصادی به منظور نیازسنجی و بررسی قوانین تجاری سازمان منطقه آزاد انزلی خواهد بود و تا پایان سال جاری ظرفیت‌های استان و نیازسنجی بازار سوریه انجام خواهد شد.

گفتنی است، در این نشست روسا و اعضای هیات مدیره تشکل‌های بخش‌های خصوصی استان ازجمله اتاق بازرگانی‌، صنایع و معادن‌، کانون کارفرمایی استان گیلان، خانه صنعت‌، معدن و تجارت و تعدادی از پیمانکاران و واحدهای تولیدی صادراتی نمونه استان گیلان به بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.