معاون اقتصادي دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي اظهار داشت:

ایجاد شهرک سرمایه‌گذاری ویژه تجار و سرمایه‌گذاران پاکستان و افغانستان در ایران

معاون اقتصادي دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي پیشنهاد کرد شهرک سرمایه‌گذاری ویژه تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور پاکستان و افغانستان در مرزهای شرقی کشور ایجاد شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، احمد جمالی افزود: با توجه به اینکه در شرق کشور مناطق ویژه اقتصادی سرخس، دوغارون، بیرجند و میرجاوه و دو منطقه آزاد سیستان و چابهار قرار دارد، بنابراین ایجاد این شهرک دور از دسترس نیست و در صورت تمایل سرمایه‌گذاران این دو کشور، قابل سرمایه‌گذاری خواهد داشت.

وی که در دیدار با سرمایه گذاران پاکستانی و افغانستانی در نمایشگاه ایران اکسپو‌۲۰۲۳ سخن می‌گفت، اظهار داشت: در این صورت سرمایه‌گذاران این دو کشور می‌توانند مدیریت این دو‌ منطقه را برعهده بگیرند و محصولات به‌دست آمده را به سرزمین اصلی و یا کشورهای منطقه صادر نمایند.

جمالی با بیان اینکه برای ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشترک با دولت‌های افغانستان و پاکستان درحال مذاکره هستیم، ادامه داد: پیشنهاد ما با طرف پاکستانی، سرمایه‌گذاری در ریمدان چابهار است.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار سرمایه‌گذاری در این مناطق، امکان تجارت و بازاریابی با فعالین اقتصادی دو کشور نیز فراهم است.