رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در منطقه آزاد ارس اظهار داشت:

ایجاد مجتمع آموزشی مهارت‌افزایی در منطقه آزاد ارس

اوسط هاشمی نامی آشنا در عرصه سیاسی و مدیریت کشور است و این مدیر باسابقه در مصاحبه با روزنامه طلوع زاهدان در آخرین سال خدمت خود به عنوان استاندار در استان سیستان بلوچستان در دولت اول تدبیر و امید عنوان کرده است: همه جای ایران سرای من است و من هم فرزند ایرانم و هر چه در توان دارم، بدهکار ملت و انقلاب هستم. اگر خداوند لطفی در حق ما کرده و توانایی محدودی داریم، باید بتوانیم این توان را به گونه‌ای جاری کنیم که زیبا و مثمرثمر بر نگاه‌ها بنشیند و جریانی ایجاد کند و در اصل این خدمت، از آن انقلاب و ملّت است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با همین سبک و سیاق و نگاه به مسئولیت؛ به منطقه آزاد ارس آمده بود تا با همکاری رفیق دیرین خودش در جایگاه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، یعنی مهندس محسن نریمان، بتواند شالوده یک سیستم آموزشی مهارت‌افزایی را در صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران ایجاد نماید؛ چراکه این منطقه با توجه به رشد روزافزون بخش صنعت و استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از این بخش، به شدت نیازمند نیروی انسانی ماهر و توانمند در حوزه صنعت و بعد در سایر حوزه‌های اقتصاد است.

از نگاه اوسط هاشمی، انسان ماهر، محور توسعه اقتصادی است و انسان توانمند، خلاق و ماهر می‌تواند حتی به یک شهر و منطقه هویت ببخشد، همان طور که مهارت ویژه یک معمار، اصفهان را به مقصد گردشگری و فرهنگی داخلی و خارجی نموده است.

مهندس نریمان هم در جلسه مشترک سازمان منطقه آزاد ارس با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای و هیات همراه وی عنوان کرد که حضور آقای هاشمی در منطقه آزاد ارس پربرکت خواهد بود و یقینا زمینه‌ساز تحولات خوبی در راستای توسعه سیستم آموزشی حرفه‌ای-مهارتی در ارس می‌باشد و توسعه مهارت‌های فنی و تربیت نیروی انسانی ماهر برای افزایش بهره‌وری در ساختار صنعتی، کشاورزی و خدماتی ارس، یک نیاز راهبردی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور همچنین با نگاه وسیع بر ظرفیت‌های اقتصادی و ژئواستراتژیک ارس در این نشست مشترک گفت: منطقه آزاد ارس می‌تواند با توجه به قرابت‌های قومی و فرهنگی با چند کشور همسایه در شمالغرب، ایران پایلوت یک همکاری آموزشی و رقابتی منطقه‌ای مهارت‌افزایی باشد.

اوسط هاشمی اظهار داشت: امروز به علت سرعت تحولات تکنولوژیک، توسعه تجارت الکترونیک، بحران کرونا و ورود ربات‌های هوشمند به عرصه خدمات، در آینده نزدیک با ریزش و از دست رفتن فرصت‌های شغلی در سطح قابل توجهی در بخش خدمات و تجارت‌های خرد روبه‌رو خواهیم بود و به همین جهت باید متناسب با نیاز زمان و آمایش منطقه‌ای، آموزش‌های مهارتی را در کشور توسعه دهیم و این آموزش‌ها را نیز فقط در حوزه صنعت نبینیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در پایان گفت: سیاست جدید سازمان فنی و حرفه‌ای، تمرکز در چند سطح مهم و مورد نیاز اقتصاد کلان کشور برای تربیت تکنیسین‌های ماهر و توانمند است و برای همین هم من تا به حال با روسای اتاق‌های بازرگانی مختلف کشور جلسه‌های متعددی ترتیب داده‌ام تا در مورد نیازمندی‌های آنان در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر، خلاق و توانمند اطلاع یابم.