بازدید مرتضی بانک از پروژه‌های شرکت تولید انرژی گستر قشم

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از پروژه‌های تولید برق 500مگاواتی (170مگاوات در فاز2) و تولید آب شیرین 100هزار مترمکعب در روز شرکت تولید انرژی گستر قشم بازدید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک و هیات همراه با حضور در محل این پروژه‌ها، تولید انرژی را در جزیره قشم ازجمله افتخارات سرمایه‌گذاران و متخصصان ایرانی خواند و بر حمایت دولت از آنها تاکید کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه این بازدید از پیشرفت فیزیکی ۸۷درصدی پروژه تولید برق ۵۰۰مگاواتی (۱۷۰مگاوات در فاز۲) با سرمایه‌گذاری ۳۸۶میلیون یورویی بخش خصوصی تقدیر کرد.

گفتنی است، در پروژه تولید برق ۵۰۰مگاواتی (۱۷۰مگاوات در فاز۲)  که در سال‌۹۴ اجرای آن شروع شده است در زمان احداث۴۱۰نفر و در زمان بهره‌برداری ۱۰۰نفر مشغول به کار شده و می‌شوند.

اجرای پروژه تولید آب شیرین ۱۰۰هزار مترمکعب در روز نیز با سرمایه‌گذاری ۸۴میلیون دلاری در سال‌۱۳۹۸ آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۱۵درصد و اشتغال‌زایی۱۲۰نفر در  زمان احداث و ۲۸نفر در زمان بهره‌برداری، از سوی شرکت تولید انرژی گستر قشم در دست اجرا است.

گفتنی است، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و هیات همراه، صبح چهارشنبه (۱۲شهریورماه) برای شرکت در آیین‌های بهره‌برداری، کلنگ زنی و بازدید از پروژه‌های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد جزیره قشم شد و از سوی حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و امام جمعه شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.