در نخستین روز از سفر دبير شورايعالي مناطق آزاد به منطقه آزاد چابهار صورت پذیرفت:

بازدید مشاور رئیس‌جمهور از پروژه‌های صنعتی، عمرانی و تولیدی منطقه آزاد چابهار

حميدرضا مومني مشاور رئيس‌جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور بازديد و بررسي ميزان پيشرفت پروژه‌هاي عمراني، سرمايه‌گذاري و فرهنگي منطقه آزاد چابهار به این منطقه سفر کرد.

بازدید از بزرگراه چابهار-کنارک

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و‌ ویژه اقتصادی به همراه عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، از پروژه زیرساختی بزرگراه چابهار-کنارک بازدید کردند.

بزرگراه چابهار-کنارک به طول ۲۴٫۵کیلومتر از تعهدات سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی با اعتبار ۲۹۰۰میلیارد ریال در دست احداث است.

 

بازدید از از مجتمع فولاد مکران 

مشاور رئیس‌جمهور همچنین در این سفر از مجتمع فولاد مکران در پیکره صنعتی منطقه بازدید و از نزدیک در جریان روند چگونگی آماده‌سازی و پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

این پروژه در زمینی به گستره ۳۰۰ هکتار بنا شده است که در مراحل نخست و دوم آن تولید آهن سفنجی، ۲واحد گندله‌سازی، یک واحد فولادسازی و یک واحد نوردسازی پیش‌بینی شده است.

 

بازدید از از مجموعه پتروشیمی نگین مکران

حمیدرضا مومنی از مجموعه پتروشیمی نگین مکران در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار بازدید به عمل آورد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه این بازدید، در نشستی با حضور مدیران این شرکت در جریان روند آماده‌سازی و پیشرفت فیزیکی این پروژه صنعتی قرار گرفت.

همچنین، مشاور رئیس‌جمهور با حضور در شهر فرودگاهی چابهار، از روند احداث این پروژه بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت عملیاتی آن قرار گرفت.

 

بازدید از مجموعه توربافی ماهوربافان بلوچی

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مجموعه توربافی ماهوربافان بلوچی بازدید کرد.

مجموعه توربافی ماهوربافان بلوچی با تولید سالانه ۷۰۰تن انواع تور در فاز نخست خود، بزرگترین تولیدکننده تور در کشور است و علاوه بر تامین تمام تورهای مورد نیاز کشور، ظرفیت صادرات به کشورهای منطقه را نیز دارد.

 

بازدید از فاز اول پروژه آبرسانی روستای تیس

حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد به همراه عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و نماینده مردم حوزه چابهار در مجلس شورای اسلامی، از پروژه شبکه توزیع آب روستای تیس بازدید به عمل آوردند.

فاز اول پروژه آبرسانی روستای تیس با اعتباری بالغ بر ۸۸۰میلیارد ریال اردیبهشت‌۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. احداث مخازن بتنی به ظرفیت ۲۵۰۰مترمکعب، ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و توزیع آب به طول مجموعا ۷۰کیلومتر، حفاری‌ها، اجرای شبکه و ترمیم مسیرهای حفاری از عمده فعالیت‌های این پروژه است.