به منظور پیگیری در جهت رفع موانع‌ تولید صورت گرفت:

بازدید مشاور رئیس‌جمهور از چند واحد تولیدی منطقه آزاد انزلی

مهندس حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جریان حضور در این منطقه، از چند واحد تولیدی-صنعتی منطقه آزاد انزلی بازدید به عمل آورد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در جریان این دیدارها که مهندس اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشت، مشاور رئیس‌جمهور ابتدا از کارخانه تولیدی ایران یونچنگ، یکی از تولیدکنندگان مطرح سیلندر چاپ کشور که با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این منطقه مشغول به فعالیت می‌باشد، بازدید کرد.

بازدید از شرکت تولیدی لوتوس یکی از تولیدکنندگان انواع ماسک بهداشتی در منطقه آزاد انزلی که طی دوره همه‌گیری کرونا در کنار چند واحد تولیدی دیگر، نقش مهمی در تامین لوازم بهداشتی مقابله با بیماری کرونا ایفا کرده، دومین برنامه بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بود و در ادامه واحد تولیدی پوشاک خرداندیشان مورد بازدید قرار گرفت.

واحد تولیدی پوشاک خرداندیشان که پیش از این یکی از واردکنندگان پوشاک منطقه آزاد انزلی بوده، ظرف سال‌های اخیر وارد عرصه تولید شده و به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک منطقه تبدیل و موجبات اشتغال‌زایی مستقیم برای افزون بر ۱۰۰نفر را فراهم نموده است.

گفتنی است، در جریان این بازدیدها، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشکلات و موانع تولید‌کنندگان در زمینه تامین مواد اولیه و خروج کالا را مورد بررسی قرار داد و از نکات جالب توجه این دیدارها، اظهار آمادگی مدیرعامل شرکت لوتوس مبنی بر صادرات ماسک‌های چندلایه بود.

لازم به ذکر است، هم‌اکنون و در دو شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی ۱۴۸واحد تولیدی-صنعتی با میزان اشتغال‌زایی مستقیم برای حدود ۴۰۰۰نفر در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت بوده و به دلیل استقبال سرمایه‌گذاران، سومین شهرک صنعتی این منطقه نیز مراحل جذب سرمایه‌گذار و ساخت خود را طی می‌کند.