معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

بازگشت دو واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در منطقه آزاد اروند

همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر، دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی آبادان که سال‌ها متروکه و تعطیل بود، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، واحد صنعتی کامیاب پلاست اروند با سرمایه‌گذاری ۴۳۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۰۲نفر مستقیم و غیرمستقیم با تولید انواع تولید نایلون، نایلکس، سفره یکبار مصرف و پلاستیک فریزری با هدف تامین نیاز بازار داخلی و با حضور مسئولان محلی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

همچنین، واحد صنعتی پیشگام صنعت شمس اروند با سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد ریال با خط تولید دستگاه‌های نایلون و نایلکس و ایجاد اشتغال برای ۱۱۵نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم بهره‌برداری شد.

بنا بر این گزارش، معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در آیین بهره‌برداری از این دو پروژه گفت: این دو پروژه با اعتباری افزون بر ۵۹۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی آبادان افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

سیدعلی موسوی افزود: با بهره‌برداری از این دو کارخانه برای بیش از ۷۰نفر اشتغال‌زایی در منطقه ایجاد گردید.

وی بیان کرد: این شرکت‌ها در زمینه تولید انواع فیلم تک‌لایه پلی‌اتیلن و دستکش‌های یکبار مصرف و همچنین تزریق پلاستیک و مواد پولیمری فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: این دو واحد صنعتی پانزدهمین و شانزدهمین پروژه بهره‌برداری شده در سال جهش تولید در سرزمین فتح به شمار می‌روند که در هفته آینده نیز پنج پروژه دیگر افتتاح خواهند شد.

موسوی گفت: راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند درخصوص صنایع و واحدهای صنعتی، توسعه کسب و کارهای کوچک است؛ ضمن اینکه فعال‌سازی واحدهای راکد در اولویت این سازمان خواهد بود.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان میزان سرمایه‌گذاری داخلی ۱۶پروژه افتتاح شده در سال منطقه آزاد اروند را ۲هزار و ۶۳۰میلیارد ریال عنوان کرد و اذعان داشت: ۴۷میلیون دلار نیز سرمایه‌گذاران خارجی اقدام به افتتاح پروژه در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر کردند که برای ۴۵۰نفر به صورت مستقیم و هزار و ۴۳۰نفر نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شد.