مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرد:

با جدیت پیگیر رفع موانع موجود در شهرستان جلفا هستیم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سفر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی، با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان جلفا گفت: در بازیدی که از برخی پروژه‌ها و واحدهای تولیدی داشتیم، موانع و مسائل موجود با حضور فرماندار و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد افزود: این موضوعات در جلسه شورای اداری مطرح و دسته‌بندی شد و موارد به نهاد ریاست جمهوری جهت ابلاغ به وزرای مربوطه و پیگیری موضوع منعکس گردید.

وی اظهار داشت: در ارتباط مردمی که جناب آقای رئیس‌جمهور در سفرهای استانی برقرار کردند، صدای مردم شنیده می‌شود، مشکلاتشان بررسی می‌گردد و وزرای محترم هم در حل مشکلات جدیت بیشتری به‌کار می‌گیرند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، درخصوص منطقه آزاد ارس نیز موضوعاتی مطرح کرد و بیان داشت: مواردی در دستورکار دبیرخانه است ازجمله اجرای ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و همچنین حذف مالیات مضاعف بر ارزش افزوده‌ای است که متاسفانه امروز در مناطق آزاد اجرا می‌شود و پیگیر توقف آن هستیم.

سعید محمد ادامه داد: در ارتباط با بحث منطقه آزاد ارس هم موضوعات مهمی وجود دارد؛ برخی موارد از طریق شورای تامین مرتفع و متوقف شده است، سعی کرده‌ایم آسیبی به فعالان اقتصادی وارد نشود و سایر موارد هم در بودجه‌۱۴۰۱ اصلاح شد. پیگیر هستیم در قانون برنامه هفتم توسعه، مناطق آزاد را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: با توجه به پیگیری‌های نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، در برخی موارد، منابع مالی ریالی به آن تخصیص داده شده است. مواردی هم باید وارد ردیف بودجه و تایید شوند. از اصلی ترین موضوعات پل ورودی شهر (قره‌برون) است که باید هرچه سریع‌تر اصلاح گردد.

وی اذعان داشت: برای بهبود شرایط درمانی و افزایش تخت بیمارستان، از وزارت بهداشت و درمان درخواست ساخت بیمارستان ۱۲۰تختخوابی داشتیم.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: همچنین ساختمان نیمه‌کاره استخر و مجموعه ورزشی که متعلق به وزارت آموزش و پرورش نیز جزء دستورکار قرار گرفت تا از وزیر محترم آموزش و پرورش پیگیری شود.

گفتنی است، نشست شورای اداری شهرستان جلفا با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، فرماندار شهرستان جلفا و ائمه جمعه جلفا و هادیشهر در محل آمفی تئاتر حکیم نباتی ارس برگزار شد.