مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار کرد:

با سرمایه‌گذاری ۹۸درصدی بخش خصوصی، مناطق آزاد کشور متحول شدند

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سرمایه‌گذاری 120هزار میلیارد ریالی فعالان اقتصادی در مناطق هفتگانه آزاد کشور با سهم 98درصدی بخش خصوصی در دوران هشت ساله دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در حاشیه آیین معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: دولت یازدهم و دوازدهم در سخت‌ترین دوران تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان جمهوری اسلامی ایران توانست شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد فراهم کند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۲۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده در مناطق آزاد هفتگانه کشور، فقط دو درصد آن سهم سازمان‌های مناطق آزاد بوده و ۹۸درصد آن از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تامین شده است و این نشان از همدلی دولت و فعالان اقتصادی در سخت‌ترین شرایط زمانی دارد.

به گفته مومنی، با سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی، افزون‌بر ۱۲۰هزار فرصت شغلی برای جویندگان کار در این مناطق فراهم شد و هم‌اینک آمار اشتغال در مناطق آزاد کشور به رقم ۵۱۲هزار شغل رسیده و در قشم آمار بیکاری به پایین‌ترین حد ممکن در کشور رسیده است.

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر قوانین و مقررات ویژه مناطق آزاد به درستی اجرا شود، با کاهش بروکراسی‌های اداری، اجرای مدیریت سیستمی، شفاف‌سازی اقدامات و برداشتن موانع می‌توانیم نقش واقعی مناطق آزاد کشور در فعالیت‌های کلان اقتصادی را ارتقا دهیم.

وی، سرمایه‌گذاران واقعی را عامل مهم ایجاد تحول در اقتصاد کشور دانست و تاکید نمود: برای جذب این افراد باید در کمترین زمان ممکن فرصت ایجاد فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی را با هدف تولید صادرات محور برایشان فراهم کرد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان اظهار امیدواری کرد که قشم در دوره جدید بتواند با مدیریت علی درویش‌پور به عنوان سکاندار سازمان منطقه آزاد قشم و همدلی تمام فعالان اقتصادی، اقدامات ماندگاری را از خود به یادگار بگذارد.