مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

بخشودگی جرائم دیرکرد چک‌های برگشتی فعالین اقتصادی ارس

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای طرح بخشودگی کارمزد تاخیر تادیه چک‌های برگشتی سرمایه‌گذاران ارس خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت فرا رسیدن عیدسعید فطر و گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و در راستای تحقق شعار جهش تولید و اعمال سیاست‌های حمایتی و تشویقی سازمان و مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، در دویست و چهلمین جلسه هیات مدیره ارس مصوب شد جرائم دیرکرد چک‌های برگشتی سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی مشمول بخشودگی شود.

وی افزود: این بخشودگی شامل سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی می‌شود که اصل بدهی خود را ازجمله بدهی بابت مجوز فعالیت اقتصادی، زمین، اخذ پروانه ساخت و… در بازه زمانی مصوب به طور نقد پرداخت نمایند، ولی هزینه تمدید دوران ساخت و تمدید قرارداد مشمول این بخشودگی نمی‌باشد.

نریمان در ادامه تاکید کرد: چنانچه تاریخ سررسید چک واخواسته شده مربوط به ابتدای سال‌های‌۹۶، ۹۷و ۹۸ به بعد باشد در صورت اقدام به واریز نقدی به ترتیب مشمول‌۳۰، ۶۰ و ۸۰درصد بخشودگی جریمه تاخیر در زمان واریز نقدی می‌باشند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره اینکه تاریخ چک واخواست شده مبنای محاسبه نرخ می‌باشد، افزود: اشخاصی که قبلا اصل و جریمه دیرکرد را به سازمان منطقه آزاد ارس پرداخت و تسویه نموده‌اند، مشمول این طرح نیستند.

لازم به توضیح است، زمان اجرای این طرح از سوم خرداد ماه لغایت هیجدهم خردادماه سال‌۱۳۹۹ است.