مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

برای سومین سال متوالی، تراز تجاری منطقه آزاد ارس مثبت شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس گفت: تراز تجاری این منطقه برای سومین سال متوالی در دوره تحریم مثبت و رو به افزایش است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تراز در سال‌۱۳۹۶،‌‌ ۱۰۳میلیون دلار، سال‌۹۷، ۱۷۴میلیون دلار و سال گذشته ۳۳۹میلیون دلار شد و امسال نیز این روند ادامه دارد.

وی افزود: صادرات قطعی از منطقه آزاد ارس نیز در سال گذشته ۱۲۶میلیون دلار بود که این میزان در سال‌۱۳۹۷، ۸۶میلیون دلار ثبت شده بود و بیشترین صادرات به ترتیب به کشورهای آذربایجان ۴۰درصد، ترکیه ۲۶درصد، روسیه ۱۱درصد و سایر کشورها ۲۳درصد است.

نریمان همچنین درصد تحقق درآمدهای سازمان منطقه آزاد ارس نسبت به اصلاحیه بودجه را در سال گذشته، ۹۷درصد اعلام کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: ۱۵هزار و ۹۴۶نفر در منطقه آزاد ارس اشتغال دارند که بیشترین تعداد با چهار هزار و ۹۹۳نفر در بخش کشاورزی و شیلات فعالیت می‌کنند و سه هزار و ۶۹۵نفر نیز در بخش صنعتی و تولیدی مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است، منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۰هزار هکتار وسعت در حاشیه رودخانه مرزی ارس در ۱۳۰کیلومتری شمال غرب تبریز با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم‌مرز است و با احداث خط راه‌آهن از منطقه آزاد ارس تا خاک ترکیه، می‌تواند منطقه شمال غرب را به گذرگان اصلی ترانزیت ریلی اروپا و منطقه قفقاز تبدیل کند.

لازم به ذکر است، خط آهن جلفا-تبریز نیز با ۱۰۲سال قدمت، قدیمی‌ترین خط آهن ایران محسوب می‌شود که برقی و در زمان حاضر فعال است.