مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

بروکراسی، قوانین و بخشنامه‌های دست و پاگیر؛ موانع رشد تولید در مناطق آزاد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نقش محوری و اصلی تمامی دستگاه‌های حاکمیتی باید تسهیل‌گری تولید با هدف ایجاد رونق اقتصادی در کشور باشد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، عادل پیغامی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار داشت: حضور فعال تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی است که فلسفه وجودی مناطق آزاد را منطقی و توجیه‌پذیر می‌کند.

وی ادامه داد: بروکراسی، قوانین و بخشنامه‌های دست و پاگیر در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در قانون کار و قوانین پولی و بانکی، مانع رشد و رونق تولید در مناطق آزاد شده است که با پیگیری‌های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همراهی مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی به دنبال رفع این موانع هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برخی چالش‌های تولیدکنندگان در حوزه تامین ارز و تعهدات ارزی، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوزهای خوبی در حوزه مبادلات مالی بین‌المللی از نهادهای حاکمیتی بالادستی اخذ شده که در آینده نزدیک شاهد تاثیرگذاری آنها و تسهیل فرآیند تجارت خواهیم بود.

پیغامی با بیان این‌که شهرک‌های صنعتی جزیره قشم در حوزه تامین زیرساخت‌های لازم با مشکلات متعددی مواجه هستند، تصریح کرد: توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در جزیره قشم تنها با وجود و حضور سرمایه‌گذاران واقعی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: در حوزه صنایع دریاپایه و همچنین تجهیزات پزشکی، سرمایه‌گذاران مختلفی جهت حضور و آغاز فعالیت در جزیره قشم اعلام آمادگی کرده‌اند که این موضوع می‌تواند ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی را توجیه‌پذیر کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: برای تاسیس شهرک‌های صنعتی جدید در نقاط مرکزی و غربی جزیره با هدف ایجاد توسعه متوازن به شرط تامین زیرساخت‌های موردنیاز واحدهای تولیدی، می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

گفتنی است، در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و تقدیر از تولیدکنندگان و صنعتگران منطقه آزاد قشم؛ با حضور عادل پیغامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان، امید مهدوی‌مجد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، از ۴۰واحد تولیدی و صنعتی برتر و نمونه تقدیر شد.