با حضور مشاور رئیس‌جمهور صورت پذیرفت:

برگزاری آیین معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش

با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، آیین معارفه «جعفر آهنگران» به عنوان «مدیرعامل منطقه آزاد کیش» و تکریم غلامحسین مظفری مدیرعامل سابق این منطقه برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با اشاره به اینکه این منطقه متعلق به همه است، اظهار داشت: باید تصمیماتی اتخاذ شود تا با ارزان شدن سفر به این منطقه تمام آحاد مردم ایران زمین بتوانند به این جزیره سفر داشته باشند.

جعفر آهنگران افزود: در این راستا با پیگیری‌های انجام شده، وزارت اقتصاد و دارایی فعلا روند واگذاری کیش‌ایر به بخش خصوصی را متوقف نموده که در این راستا می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذاری مختلف در آینده به ارزان شددن سفر به این منطقه گردشگری امیدوار باشیم.

وی، ساخت مسکن ملی و ارزان در کیش و جزیره آفتاب، توسعه بندر، زیرساخت آب و برق جزیره، فرودگاه کیش، تعمیم تجربه موفق استفاده از ابزارهای مالی نوین به بخش خصوصی، توجه ویژه به طرح‌های نیمه‌تمام بخش خصوصی و دولتی و تقویت شورای حقوقی سازمان را از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ارتقای فرآیندهای یادگیری به منظور تکریم بیشتر اربابان رجوع، تشکیل و توسعه فعالیت کارگروه رفع موانع تولید، بهسازی نظام تصمیم‌سازی در سازمان، مشارکت‌دهی بخش خصوصی در تصمیم‌گیری، توجه به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی از دیگر برنامه‌هایی است در سال جاری پیگیری خواهد شد.

 

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش:

حدود ۴۰هزار میلیارد ریال نقدینگی سازمان منطقه آزاد کیش

همچنین، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین اظهار داشت: این منطقه در چند سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده توانسته به مرحله‌ای برسد که اکنون دغدغه‌ای درخصوص تامین منابع مالی جاری، عمرانی‌، توسعه و زیرساختی نداشته باشد.

ناصر آخوندی با اشاره به قرارگیری در شرایط کرونایی، تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و مشکلات اقتصادی افزود: موفقیت‌های مالی سازمان منطقه آزاد کیش با وجود این شرایط به دلیل تصیم‌سازی‌های صحیح و بجا بوده تا بتوانیم طرح‌‎ها را از بحران‌های مالی خارج و به سمت ارائه خدمات بهتر به مردم سوق دهیم.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در نتیجه این تصمیم‌سازی‌ها، اجرای تصمیمات و همکاری سرمایه‌گذاران، هم‌اکنون این منطقه دارای حدود ۴۰هزار میلیارد ریال نقدینگی و ۵۵هزار میلیارد ریال ارزش افزوده است.

وی یادآور شد: همچنین در تلاش هستیم در قالب یک برنامه پنج ساله (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵‌) بتوانیم در کنار برنامه‌های داخلی و سند همکاری ۲۵ساله ایران و چین، این منطقه به مرکز مالی آفشور در زمینه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و مرکز بورس بین‌الملل تبدیل شود

آخوندی با بیان اینکه هم‌اکنون طرح مطالعه جزیره هندورابی به اتمام رسیده است، افزود: این طرح با همکاری چهار بانک در قالب یک شرکت سرمایه‌گذاری با محوریت توسعه گردشگری اجرا خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در پایان اظهار داشت: در قالب این طرح جامع حدود ۵۰هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران در این جزیره به صورت BOLT اجرا خواهد گردید‌.

 

امام جمعه اهل تسنن کیش:

مسئولیت؛ نعمتی برای خدمتگزاری به مردم کشور

امام جمعه اهل تسنن کیش نیز در این آیین گفت: با تاسی از فرمایش امام علی‌(ع)، مسئولان باید در نظر داشته باشند که مسئولیت همانند شکاری گرفتار در چنگال آنان نیست، بلکه نعمتی برای خدمتگزاری به مردم است.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به برخی تغییرات مدیریتی در منطقه آزاد کیش اظهار داشت: حال که این تغییرات در جزیره کیش به ساحل آرامش رسیده است، انتظار می‌رود مدیریت این منطقه به دور از دیدگاه‌های سیاسی و شخصی، در راستای اعمال تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی اضافه کرد: تمام مسئولان کشور اگر با نگاه سرافرازی ایرانی، فراهم آوردن شرایط رفاه و توسعه اقتصادی به مسئولیت‌های خود نگاه کنند، بدون شک در مسیر توسعه‌یافتگی و بالندگی خواهد بود.

گفتنی است، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیش از آیین تودیع و معارفه، با حضور در مسجد امام حسن مجتبی(ع) و غبار‌روبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام، با شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.