با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش انجام شد:

برگزاری آیین پیش‌راه‌اندازی آزمایشی پایانه جدید فرودگاه کیش

به مناسبت گرامیداشت 12فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، آیین پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و برخی از مسئولان محلی و مدیران عامل شرکت‌های تابعه این سازمان برگزار شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید پورزادی صبح شنبه (۱۲فروردین‌ماه۱۴۰۲) در آیین پیش‌راه‌اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش، ضمن عرض تسلیت وفات ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری(س) و گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: براساس پروتکل‌های موجود برای آزمایش و راه‌اندازی مجموعه پایانه جدید فرودگاه؛ امروز پرواز ساعت‌۶ و ۲۵دقیقه هواپیمایی کیش از تهران در این ترمینال به زمین نشست.

وی اظهار داشت: مجموعه فضای فرودگاهی و پایانه‌های فرودگاهی در زمینی به مساحت حدود ۹۰۰هکتار در طرح جامع پیش‌بینی شده است و ترمینال جدید با زیربنای ۴۹هزار مترمربع؛ امروز مراحل آزمایشی و بهره‌برداری به میمنت این روز فرخنده انجام شد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که در هفته‌های بعدی میزبان مسافران پروازهای ورودی و حتی خروجی نیز در این پایانه خواهیم بود، افزود: بر‌اساس نمودارهای تکمیلی و فرآیندهای ظرفیت پذیرش مسافر که پیش‌بینی شده  است، با ادامه پروازها و طی مراحل آزمایشی و نیز اخذ مجوزات لازم از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی، ان‌شالله در ماه‌های آینده این پروژه ملی که حاصل زحمات و تلاش مهندسین و متخصصان و شرکت‌های تخصصی و دانش‌بنیان کشور می‌باشد، توسط یکی از مقامات کشوری به مرحله افتتاح رسمی خواهد رسید.

پورزادی با بیان این‌که بخش‌های ابنیه این پایانه کاملا تکمیل شده و نیازمند یکسری آزمایش‌ها می‌باشد، اذعان نمود: درحال حاضر در این پروژه تاسیسات مکانیکال و مجموعه الکتریکال راه‌اندازی شده است و بخش‌های دیگر که مربوط به پروازهای خروجی هستند، در هفته‌های آینده آزمایش و راه‌اندازی آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که ترمینال جدید فرودگاه کیش یکی از ظرفیت‌های زیرساختی و پراهمیت کشور می‌باشد و می‌توانیم در ماه‌های آتی به‌طور کامل این فرودگاه را به مرحله بهره‌برداری صد در صدی برسانیم، افزود: ظرفیت پذیرش تعریف شده در طرح جامع فرودگاه کیش حدود شش میلیون مسافر در سال است و این ظرفیت را در طول سال ان‌شالله خواهیم داشت‌‌.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش؛ یکی از الزمات جهت بهره‌برداری کامل، انجام مقدمات و آزمایش‌های مربوطه و براساس ظرفیت پذیرش مسافر می‌باشد.

شایان ذکر است، صبح امروز مسافران پرواز هواپیمایی کیش از انتقال بار هوشمند و پل‌های تلسکوپی که مسافر به طور مستقیم از هواپیما به سالن اصلی هدایت ‌می‌شود، بهره‌مند شدند که این مهم تاثیر بسزایی در تسریع روند خدمات فرودگاهی دارد ابراز رضایت داشتند.