مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

برگزاری بیش از ۱۰پروژه و برنامه همزمان با هفته میراث فرهنگی در قشم

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری بیش از ۱۰پروژه و برنامه همزمان با هفته میراث فرهنگی در جزیره جهانی قشم خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: روز ۱۸مه برابر با ۲۸اردیبهشت‌ماه، به‌عنوان «روز جهانی موزه‌ها» اعلام شده و در ایران هم این روز به عنوان آغاز هفته میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی جزیره قشم، ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجرایی متنوعی در حوزه میراث فرهنگی برای بزرگداشت این هفته تدارک دیده شده است.

به گفته زارعی؛ همزمان با نخستین روز از هفته میراث فرهنگی، ماکت لنج‌های بادبانی در موزه دریانوردی روستای گوران رونمایی خواهد شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: برگزاری آیین بازگشایی غار تاریخی خربس و جشن ثبت جهانی ساز عود، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌باشد.

وی اذعان داشت: مراسم چهره‌های هزاره اخیر در هرمزگان با هدف بزرگداشت و پاسداشت چهره‌های تاثیرگذار در فرهنگ، هنر و تاریخ استان به عنوان یک برنامه شاخص فرهنگی در هفته میراث فرهنگی به اجرا درخواهد آمد.

زارعی افزود: عملیات ساماندهی محیطی شهر تاریخی کلات کشتاران در شهر طبل و آغاز فاز دوم ساماندهی شهر تاریخی کولغان نیز در این هفته آغاز خواهد شد.

به گفته مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ شروع عملیات ساماندهی محوطه تاریخی باسعیدو و ساماندهی قلعه تاریخی پرتغالی‌های قشم نیز در این هفته انجام می‌گردد.