معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد:

برگزاری شب شعر بین‌المللی «مرد میدان» در منطقه آزاد اروند

مراسم شب شعر بین‌المللی با عنوان «مردان میدان»، با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این مراسم که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و منطقه آزاد اروند برگزار شد ۲۶شاعر از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و یمن حضور داشته و شعرهای خود را در رثای شهید سلیمانی و شهدای مقاومت قرائت کردند.

شاعران کشورهای سوریه، لبنان، یمن به دلیل فراگیری کرونا اشعار خود را به صورت ویدو کنفرانس ارائه کردند و سایر شعرا در باغ موزه دفاع مقدس خرمشهر حضور داشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع از حرم؛ ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را یکی از مذبوحانه‌ترین اقدامات دشمنان کوردل نظام دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی یکی از مردان بزرگ روزگار بود که یاد و خاطرش هرگز از دل‌ها نخواهد نرفت؛ چراکه علاوه بر رشادت‌های نظامی‌اش، همواره چهره‌ای مردمی و معنوی داشت که الهام‌بخش بسیاری از مردم ایران و خارج از کشور بود.

قدرت‌اله طمیمیان ضمن گرامیداشت افزود: هدف از برگزاری این شب شعر، گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی شهید سلیمانی به عنوان اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل نوجوان و جوانان و ادای دین در مقابل آن شهید والامقام بوده است.

وی با اشاره به بعد معنوی و عرفانی این چهره ملی، خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن ایام اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، شب شعر بین‌المللی «مرد میدان» با شعرخوانی شاعرانی از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و یمن، در مجموعه فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار گردید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی، مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، موسسه فرهنگی سپهر سوره هنر و موزه دفاع مقدس خرمشهر با مشارکت یکدیگر اقدام به برپایی آن نمود.

طمیمیان‌، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و معرفی مکتب سردار سلیمانی به نسل جدید در کشورهای محور مقاومت با ابزار شعر را از دیگر اهداف این شب شعر عنوان کرد و افزود: سردار سلیمانی صاحب یک مکتب بود و اقتدار، شجاعت و شهامت در مقابل دشمنان محورهای این مکتب می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و اثرگذاری تولیدات فرهنگی و هنری، سیاست سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از تولیدات بومی است که در همین راستا و در مراسم یکمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به این مهم پرداختیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان تاکید کرد: همه ما باید به این مکتب توجه کنیم و آن را الگوی خود قرار دهیم تا بتوانیم مقاومت در مقابل زورگویی و استکبار را در درون خود نهادینه نماییم.

براساس این گزارش، معاون حوزه هنری کشور نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه و نقش شهید سلیمانی در جبهه مقاومت گفت: شهید سلیمانی نه تنها در کشور ما، بلکه در سایر کشورها خصوصا محور مقاومت دوستداران زیادی در میان هنرمندان و شاعران بین‌المللی داشت.

مجدالدین معلمی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، این شب شعر را محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کردیم و برخی از شاعران کشورها به صورت مجازی در این شب شعر حضور داشتند.