معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد:

برگزاری مجازی هفتمین دوره مسابقات قرآن منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه آزاد ارس به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، یوسف داداش‌زاده با اعلام این خبر گفت: به علت شرایط ناشی از ویروس کرونا و صدور بخشنامه لغو تمامی مراسمات توسط ستاد ملی کرونا، همچنین از طرفی با توجه به پیگیری جامعه قرآنی ارس و شهرستان جلفا و خداآفرین درخصوص برگزاری این رویداد، براساس تصمیم سازمان منطقه آزاد ارس علی‌رغم چالش‌های برگزاری مسابقات به صورت مجازی، هفتمین دوره مسابقات قرآنی ارس به شکل مجازی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این مسابقات بزرگترین رویداد قرآنی منطقه آزاد ارس است، اظهار کرد: این مسابقات معنوی از سال‌۱۳۹۳ در محدوده منطقه آزاد ارس برگزار شده و در این مدت تاثیرگذاری خوبی در مقاطع مختلف سنی به خصوص در نوجوانان و خردسالان داشته است، به طوری که در طول این دوره‌ها تعداد حافظان جزءهای قرآنی خردسال از ۵نفر در حفظ عمومی و ۳نفر در حفظ تخصصی در سال اول برگزاری، به ۵۸نفر در حفظ عمومی و ۴۰نفر حفظ تخصصی در سال گذشته رسیده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم توجه به مفاهیم قرآن کریم، بخش ویژه‌ای از مسابقات به عنوان مفاهیم قرآنی و نهج‌البلاغه اختصاص دارد و هر ساله شاهد شرکت بیشتر از ۳۰۰نفر در این بخش از مسابقات هستیم و در همین راستا امسال ۵۰خطبه اول نهج‌البلاغه به صورت آزمونی موردنظر قرار داده شده است.

داداش‌زاده افزود: سال گذشته با همکاری موسسات قرآنی ارس شاهد استقبال بی‌نظیر شهروندان جلفا و خداآفرین بودیم و در این راستا ۶۴۲نفر در رشته‌های مختلف ثبت‌نام نمودند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و در دو رده سنی زیر ۱۵سال و بالای ۱۵سال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف ازجمله قرائت، ترتیل، حفظ تخصصی، اذان، نهج‌البلاغه و مفاهیم به رقابت می‌پردازند و برای رده سنی خردسال فراخوانی مجزا و مستقل برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در پایان گفت: براساس زمانبندی، علاقه‌مندان تا ۱۲اسفندماه‌۹۹ برای ثبت‌نام در این مسابقات فرصت دارند و ۱۵اسفندماه همزمان با برگزاری مسابقه کتبی، نفرات برگزیده رشته‌های شفاهی نیز اعلام می‌شود؛ همچنین روزهای ۲۰ و ۲۱اسفندماه به ترتیب مسابقه نهایی و اختتامیه مسابقات برگزار می‌گردد‌.