با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مشاور دبیر شورایعالی انجام پذیرفت:

برگزاری نخستین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات در منطقه آزاد کیش

نخستین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات منطقه آزاد کیش با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی برای شناسایی نقاط قوت، ضعف و اقدامات موثر برای رفع موانع و ارتقاء نقاط قوت جهت جذب سرمایه‌گذاری و صادرات، برگزار شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، نخستین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات با حضور رحیم سرهنگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود حسین‌پور مشاور و قائم‌مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات و اعضای این ستاد، در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار گردید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه، نقش مهم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه صادرات که هر کدام دارای ابعاد خاصی هستند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه وضعیت رقابتی و مزیت گردشگری که می‌تواند تاثیرگذار در حوزه صادرات به‌ویژه در زمینه صادرات های‌تک باشد، باید بررسی و تحلیل‌های لازم در مرحله نخست انجام شود.

به گفته رحیم سرهنگی؛ فعالان اقتصادی که برای سرمایه‌گذاری به منطقه آزاد کیش جذب می‌شوند، ابتدا مزیت‌ها و مشوق‌های موجود منطقه را با رویکرد تامین منافع خود بررسی می‌کنند.

وی در تکمیل سخنان خود، بیان داشت: ضروری است هدفمند و با مستندات لازم مزیت‌ها، فرصت‌ها و ویژگی‌های منطقه آزاد کیش برای حصول اطمینان‌خاطر سرمایه‌گذاران معرفی و حوزه‌های سرمایه‌گذاری بر‌اساس میزان حجم سرمایه مشخص شوند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، بر لزوم اهمیت افزایش پروازهای ورودی و خروجی و ایجاد جذابیت‌ها به‌ویژه مسیر دریایی تاکید کرد و گفت: با توجه به این‌که تعداد ۱۰۶بسته سرمایه‌گذاری از سوی سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شده و شخص سرمایه‌گذار با اختصاص هزاران میلیارد سرمایه که قصد فعالیت اقتصادی در این منطقه را دارد، به طور حتم تمام جوانب لازم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سرهنگی تاکید کرد: برای معرفی شایسته ظرفیت‌ها و مزیت‌های این منطقه، باید از ابزارها و نیروهای توانمند ازجمله در بخش خصوصی بهره لازم را برد؛ چراکه قدرت ارائه می‌تواند این منطقه را به نحو شایسته و اثرگذار در سطح منطقه‌ای و ملی معرفی کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطر‌نشان کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری در سیاست‌های کلی معنی می‌دهد و باید تمام زیرساخت‌ها در این حوزه فراهم شده باشد.

 

قائم‌مقام دبیر شورایعالی در ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات:

اهتمام در جهت اجرا و پیاده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد

همچنین، مشاور و قائم‌مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات در این نشست گفت: وضعیت صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار می‌گیرد تا گام‌های موثری در مرحله اجرا و پیاده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری برداشته شود.

مسعود حسین‌پور با اشاره به راه‌اندازی فلسفه وجودی این ستاد، اظهار داشت: ماموریت اصلی و ویژه در این ستاد، جذب سرمایه‌گذاری است و در راستای تحقق شعار سال که نیازمند یک کار جهادی و ایجاد ظرفیت‌های بالقوه است، حرکت خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری، اقدامات موثری انجام شده و با آماده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش که تعداد آنها ۱۰۶بسته است، باید فعالیت‌های بازاریابی را آغاز کنیم.

مشاور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از برگزاری تعداد ۱۴نمایشگاه داخلی و خارجی خبر داد و افزود: این ۱۴نمایشگاه در مناطق آزاد کشور در قالب مدل اکسپو برگزار خواهد شد.

حسین‌پور با بیان این‌که جزیره کیش یکی از مزیت‌های خوب و قوی برای برگزاری نمایشگاه‌ها است، بیان داشت: در حوزه جذب سرمایه‌گذاری سه هدف در دستورکار قرار گرفته و با جدیت پیگیری می‌کنیم.

مشاور و قائم‌مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات در پایان، عملیات رسانه‌ای و تبلیغات موثر برای ایجاد یک وحدت رویه و تصویر‌سازی مطلوب را در این حوزه مهم ارزیابی کرد.

گفتنی است، با برگزاری نخستین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات منطقه آزاد کیش، دومین نشست این ستاد با دستور جلسه، فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد.