مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد:

برگزاری نخستین نشست زیست‌بوم صنایع خلاق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از برگزاری نخستین نشست زیست‌بوم صنایع خلاق مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، علی قجری با اعلام این خبر گفت: زیست‌بوم صنایع خلاق و نوآور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که امروز مشتمل بر ۹منطقه آزاد فعال و ۳۵منطقه ویژه اقتصادی فعال است؛ یکی از نقاط قوت و مزیت‌های رقابتی در جغرافیای سرزمینی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که امروز در کنار فناوری‌های پیشرفته و های‌تک، نقشی ویژه در تولید ناخالص ملی و بسترساز اقتصاد خلاق و دانش‌بنیان دارند.

وی افزود: با دستور مستقیم مشاور محترم رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای نخستین‌بار کارگروه ویژه‌ای برای ساماندهی و توسعه زیست‌بوم خلاقیت و نوآوری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تشکیل شده است و اولین جلسه این کارگروه با حضور جمعی از مسئولان، اساتید، خبرگان و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور در محل دبیرخانه شورایعالی برگزار می‌شود. فعالان زیست‌بوم در تمامی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز به صورت برخط در این نشست حاضر خواهند بود و با فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور بیش از پیش مرتبط می‌گردند.

مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: بنا داریم در این نشست، در دو سطح به آسیب‌شناسی وضعیت موجود زیست‌بوم خلاق کشور و بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌های مشارکت و همکاری فی‌مابین خانه‌ها، شرکت‌ها و گروه‌های خلاق و نوآور کشور با زیست‌بوم صنایع خلاق در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بپردازیم.

قجری ادامه داد: امروز فرصتی بی‌بدیل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای فعالیت و توسعه محصولات و خدمات و پلتفرم‌های شرکت‌ها و گروه‌های خلاق و نوآور فراهم شده است و با افزایش قدرت زیست‌بوم صنایع خلاق در این مناطق می‌توانیم بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری‌ها و فرصت تجارت خارجی را برای این زیست‌بوم در گستره وسیع مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ایجاد نماییم.

مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان تاکید کرد: با تفاهمات و همکاری‌هایی که میان ما در زیست‌بوم صنایع خلاق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تیم متخصص و متعهد در ستاد فرهنگسازی فناوری‌های فرهنگی و نرم در معاونت علمی ریاست جمهوری درحال شکل‌گیری و انجام است، جهشی ویژه را در زیست‌بوم خلاق و نوآوری کشور در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد خواهیم بود و می‌توانیم امکانات و منابع مالی و فرصت‌های تجاری فراوان در مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی را به سمت توسعه هرچه بیشتر این زیست‌بوم سوق دهیم.

گفتنی است، نخستین نشست زیست‌بوم صنایع خلاق مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، روز سه‌شنبه ۱۲اردیبهشت‌ماه در محل دبیرخانه شورایعالی برگزار می‌شود.