با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق آزاد انجام شد:

برگزاری نشست اعضای اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق با دکتر عبدالملکی

رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی اقلیم کردستان به همراه تعدادی از سرمایه‌گذاران و تجار این منطقه در پایان نخستین روز از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، با دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در این دیدار دو ساعته، طرفین راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران را بررسی نمودند.

حجت‌الله عبدالملکی با بیان اینکه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بانک اطلاعاتی اختصاصی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد ایران را تهیه کرده است، گفت: دبیرخانه شورایعالی و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد بر این اساس آماده حمایت از همه سرمایه‌گذاران در این مناطق هستند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ۳۷۰طرح سرمایه‌گذاری با برگشت سود ۲۵ تا ۶۰درصد در مناطق آزاد کشور تعریف و به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شده است، افزود: مطالعات این طرح‌ها انجام و مجوزهای آنها صادر شده تا با حضور سرمایه‌گذاران، اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون، سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد دارای معافیت‌های مختلف و جذاب ازجمله در حوزه گمرک و صادرات است، اظهار داشت: در مناطق آزاد طرح هدایت سرمایه‌گذار با هدف رفع موانع سرمایه‌گذاران ‌و گیر و دارهای اداری اجرایی می‌شود تا سرمایه‌گذار بدون دغدغه بتواند طرح خود را اجرایی نماید.

عبدالملکی خطاب به سرمایه‌گذاران حاضر در این جلسه گفت: ما در کنار شما هستیم و سرمایه شما را ضمانت می‌کنیم و مطمئن هستیم از این سرمایه‌گذاری سود خواهید برد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد کیفیت محصولات و نوع عمل تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای انجام تعهداتشان به طرف‌های خارجی را به‌صورت ویژه نظارت می‌کنیم تا خریداران محصولات ایرانی از کیفیت و عمل به قراردادهای خود در مناطق آزاد مطمئن باشند‌‌.

گفتنی است، در این نشست چندتن از تجار و سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخته و برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد اعلام آمادگی کردند.

شایان ذکر است، مقرر شد در روزهای باقیمانده از نمایشگاه، سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق با مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد به صورت تخصصی، سرمایه‌گذاری در هر منطقه را بررسی و در صورت موافقت طرفین، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کنند.