به مناسبت هفته پژوهش انجام شد:

برگزاری نشست پژوهش‌های راهبردی در دانشگاه‌های منطقه آزاد انزلی

به مناسبت هفته پژوهش، نشست تخصصی پژوهش‌های راهبردی در دانشگاه‌های مستقر در منطقه آزاد انزلی با حضور روسای دانشگاه و اساتید برتر مراکز آموزشی برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این نشست تخصصی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ضرورت انجام فعالیت‌های پژوهش‌محور در مراکز علمی گفت: حاصل فعالیت‌های پژوهش‌محور، تولیدات باکیفیت و متناسب با نیاز کشور خواهد بود و فعالان حوزه علم و پژوهش با دقت نظر، آثاری منحصربه‌فرد و ماندگار ارائه می‌دهند.

سیدحجت مهدوی سعیدی در ادامه به لزوم ارتقای شاخص‌های کیفی آموزش در مراکز آموزشی مستقر در منطقه آزاد انزلی اشاره و تاکید کرد: با بهره‌گیری از اساتید مجرب و تدوین برنامه‌های راهبردی می‌توان سطح دانش دانشجویان و هنرجویان مراکز فنی و حرفه‌ای را ارتقا داد و به واسطه انجام فعالیت‌های پژوهش‌محور متناسب با نیاز منطقه استان و کشور گام برداشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی‌، توسعه روابط مراکز آموزشی مستقر در منطقه با دانشگاه‌های حوزه خزر را یکی از راهبردهای سازمان دانست و خاطرنشان نمود: با به‌روزرسانی‌های انجام شده با روسای دانشگاه‌های کشور، در تلاش هستیم تا بخش بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز علمی و مستقر در محدوده منطقه آزاد انزلی را فعال و متناسب با نوع فعالیت‌های مورد نیاز در سطح منطقه دوره‌های آموزشی تخصصی جذب دانشجو خصوصا در رشته‌های علوم پزشکی و دریانوردی صورت گیرد.

گفتنی است، در پایان این نشست هر یک از روسای دانشگاه‌های مستقر در سطح منطقه آزاد انزلی پیشنهادات خود را به منظور کیفی‌سازی فرآیند آموزش و ارتقای شاخص‌های آموزشی به منظور بین‌المللی شدن فعالیت مراکز علمی ارائه دادند.