برگزاری کارگاه آموزشی معرفی مزیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

كارگاه آموزشي با موضوع «مناطق آزاد تجاري و مزيت‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري در آن» صبح امروز یکشنبه 19آبان‌ماه در محل سازمان اسناد و كتابخانه ملي تهران برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، در این کارگاه که با هدف معرفی مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، «جعفرآهنگران» معاون برنامه‌ریزی، «محمد خضرایی‌منش» مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری و «عبدالرسول خلیلی» کارشناس امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضور داشتند.

مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در ابتدای این کارگاه به معرفی مشوق‌های قانونی و معافیت‌های ۲۰ساله مالیاتی و مزیت‌های فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی کشور پرداخت.

محمد خضرایی‌منش همچنین توضیحاتی درخصوص فرآیند حمایت از ایده‌های کارآفرینی در مراکز نوآوری و فناوری در مناطق آزاد کشور به حاضرین ارائه داد.

در ادامه برگزاری این کارگاه آموزشی، جعفر آهنگران معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز تاریخچه‌ای از ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نحوه اداره این مناطق در کشور ارائه کرد.

در پایان این کارگاه آموزشی، نشست پرسش و پاسخی نیز با حضور کارشناسان مناطق آزاد و حاضرین برگزار شد و حاضرین سوالات خود را در زمینه نحوه سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در مناطق آزاد مطرح کردند.