معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

بهره‌برداری از خط انتقال ۱۳۲کیلوولت ارس تا پایان سالجاری

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به پیشرفت ۹۹درصدی پروژه احداث خط ۱۳۲کیلوولت ۲مداره سایت صنایع سنگین این منطقه، اعلام کرد: برای احداث این خط ۲مداره ۲۱۶میلیارد ریال هزینه شده است و تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار، سیدمرتضی حسینی گفت: با بهره‌برداری از پروژه احداث خط ۱۳۲کیلوولت دومداره سایت صنایع سنگین، بستر انتقال برق با ظرفیت ۳۶۵مگاوات برای کارخانه‌های سایت صنایع سنگین منطقه آزاد ارس ایجاد می‌شود.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس اظهار داشت: با بهره‌برداری از این خط، امکان انتقال برق با استفاده از پنج پست فوق توزیع ۱۳۲کیلوولت به ۲۰کیلوولت و ۱۹باب کلیدخانه توزیع، برق‌رسانی به صورت مویرگی در کل سایت ۱۴۰۰هکتاری مسیر خواهد شد.

لازم به ذکر است، سایت صنایع سنگین ارس با وسعتی معادل ۱۴۰۰هکتار در جنوب غربی منطقه آزاد ارس، در مدخل ورودی به این منطقه، در کنار جاده ارتباطی جلفا به مرند و در جنوب غربی شهر جلفا قرار دارد.

گفتنی است، شرکت پارس ساختار به عنوان پیمانکار این پروژه با بیش از سه دهه سابقه فعالیت در صنعت برق کشور و به عنوان شرکت صلاحیت دار از سوی شرکت توانیر برای تولید هر سه نوع دکل (خود ایستای بتنی، تلسکوپی فولادی و مشبک فولادی) مسئولیت این پروژه را به عهده دارد.