با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انجام شد:

بهره‌برداری از دو بوستان روستایی با اعتبار ۱۰میلیارد ریال در جزیره قشم

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور در دو روستای خالدین و کوشه، بوستان‌های روستایی این دو روستا را افتتاح و ضمن گفت‌وگو با امام جمعه و اعضای شورای اسلامی این روستاها، بر اهتمام جدی سازمان منطقه آزاد قشم جهت حل مشکلات مطرح شده از سوی آنها خصوصا کمبود آب شرب روستاهای جزیره تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، دکتر افشار فتح‌الهی در دیدار با  امام جمعه، اعضای شورای اسلامی و جمعی از معتمدین روستای کوشه در محل مسجد امام شافعی این روستا، با تبریک دهه مبارک فجر، موضوعات و مشکلات مطرح شده از سوی امام جمعه این روستا را دغدغه‌های اصلی خود خواند و گفت: من به اتفاق همکارانم روی حل این موضوعات تمرکز کرده‌ایم؛ ولی با توجه به اینکه حجم آنها زیاد است و انباشته شده، حل یکباره آنها ممکن نیست و نیاز به برنامه‌ریزی و هماهنگی با تمام دستگاه‌های ذیربط دارد.

وی با اشاره به اینکه در دولت مردمی دکتر رئیسی همه دستگاه‌های نظام از استانداری هرمزگان و فرمانداری شهرستان قشم گرفته تا ادارات شهرستانی و مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم با هماهنگی کامل همه در پی حل مشکلات عزیزان مان در روستاهای قشم هستیم، افزود: بخش عمده این مشکلات قابل حل و در توان مجموعه سازمان است و البته مشارکت همه عزیزان شوراها، دهیاران و شهرداران باید در همه مراحل باشد.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم؛ اگر همدلی و وفاق بین همه مسئولان اتفاق بیافتد، به طور قطع اراده و دست یاری خداوند نیز پشتیبان همه خواهد بود.

دکتر فتح‌الهی تصریح کرد: در موضوع کمبود آب شرب در روستاهای قشم، جای بسیار تاسف است که هموطنان و عزیزان روستایی ما در جزیره روزهای بسیاری را در بی‌آبی به سر می‌برند و من این درد را به عنوان مهم‌ترین و فوری‌ترین مسئله در سفر اخیر رئیس‌جمهور محترم به جزیره مطرح کردم و به دستور ایشان قرار شد وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد قشم در حداقل زمان ممکن این مشکل اساسی را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مشکل تا یک سال آینده حل خواهد شد، از احداث آب شیرین‌کن مستقل سازمان منطقه آزاد قشم با ظرفیت ۱۰هزار مترمکعب تا شش‌ماه آینده برای رفع بخشی از کمبودهای آب شرب جزیره خبر داد.

براساس این گزارش، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در این دیدار درخصوص موضوع رفع تصرف اراضی خالصه در خارج از محدوده طرح هادی روستاهای جزیره از سوی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: این سازمان حافظ بیت‌المال است و به طور قطع روستاییان عزیز هم در این خصوص با ما همراه هستند؛ ولی باید مرز بین افراد سوء‌استفاده کننده و روستاییان عزیز مشخص شود و من درخصوص مواردی که شبهه است، حتما یک تیم مستقل برای بررسی و تهیه گزارش اعزام می‌کنم و اگر ظلمی احتمالی در حق روستاییان اتفاق افتاده باشد، حتما جبران خواهیم کرد.

به گفته دکتر فتح‌الهی؛ شوراها و دهیاری‌ها در روستاها باید در این خصوص فعال‌تر و کارآمد‌تر باشند تا سازمان بر مبنای گزارش این عزیزان نسبت به رفع تصرف اراضی جزیره اقدام نماید.

این گزارش حاکی است، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در این دیدار درخصوص واگذاری زمین به روستاییان بر اجرای طرح مسکن جوانان و واگذاری رایگان زمین به جوانان روستایی جزیره و حتی کمک به ساخت مسکن آنها تاکید کرد و خاطرنشان نمود: در کمیسیون مربوطه من شخصا از حق و حقوق مردم جزیره دفاع می‌کنم و با حداقل مدارک و مستندات به نفع آنها رای می‌دهم؛ مضاف بر اینکه همه تلاشم این است که نه حق کسی نادیده گرفته شود و نه اینکه به بیت‌المال اجحاف شود.

گفتنی است، در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، بوستان روستای خالدین با مساحت ۷هزار و ۵۰۰مترمربع و اعتباری بالغ بر ۵میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی مستقیم ۲۰نفر و غیرمستقیم ۳۰نفر و بوستان روستای کوشه با مساحت ۳هزار و ۷۰۰مترمربع و اعتباری بالغ بر ۵میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی مستقیم ۲۰نفر و غیرمستقیم ۳۰نفر که توسط مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم احداث و به بهره‌برداری رسیده است، طی آیین‌های جداگانه با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران این سازمان و همچنین ائمه جمعه و اعضای شوراها و دهیاران این دو روستا افتتاح گردید.