با حضور ویدئوکنفرانسی دکتر روحانی صورت می‌گیرد:

بهره‌برداری از ۱۰پروژه اقتصادی، تولیدی و گردشگری در منطقه آزاد قشم

10پروژه با اعتبار ارزی 21میلیون دلار و ریالی چهار هزار و 10میلیاردی، در چهارمین دور افتتاح‌‌های ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این ۱۰پروژه، با سرمایه‌گذاری ۱۰۰درصدی بخش خصوصی، مبین ظرفیت قشم در جذب سرمایه‌گذار و تلاش این منطقه در پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید برای کشور است.

۱۰پروژه مذکور، در دو حوزه اقتصادی و گردشگری برای ۵۹۱نیروی بومی اشتغال به همراه دارد که شامل حوزه‌های شیلاتی، تولیدی، تجاری و گردشگری می‌شود.

سه شرکت آبزی‌پروری محک شیلات، شرکت هیراد کاوه ساحل قشم و شرکت آبزیان دشت مروارید قشم فعال در زمینه پرورش ماهی در دریا با ظرفیت تولید هشت هزار و ۵۰۰تُن ماهی در سال و سه شرکت هامور طلایی قشم، تعاونی میگو دشت کُنار سیاه و تعاونی دریانوردان در حوزه پرورش میگو با ظرفیت تولید سه هزار و ۶۸۰تُن میگو در سال، در مجموع با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۲۱میلیون دلار و یکهزار و ۳۸۰میلیارد ریال در بخش تامین امنیت غذایی کشور نقش ارزنده‌ای خواهند داشت و برای ۳۵۱نیروی بومی اشتغال‌زایی خواهند کرد.

همچنین، دو شرکت فعال در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به نام‌های عطر اطلس قشم و کارن زیما قشم با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۶۳۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۴۵نیرو با تولید محصولات صادرات‌محور، به گردش اقتصاد ارزآور کشور کمک خواهند کرد‌‌.

شرکت انسا مروارید قشم نیز با سرمایه‌گذاری در حوزه برندینگ با انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی و مشارکت جامعه تجاری جزیره، فروشگاه دی یوتی فری خود را با سرمایه‌ای به ارزش  ۱۰۰میلیارد ریال و ایجاد فرصت اشتغال برای ۱۲۰نیروی بومی در این مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری، به بهره‌برداری می‌رساند.

افتتاح فاز اول اقامتی هتل سارینا با سرمایه یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۷۵تَن که ۳۲۰تخت به ظرفیت اقامتی جزیره می‌افزاید، آخرین پروژه افتتاحی این دور از برنامه‌های ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم است.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش ‌از این در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۵۳پروژه به اعتبار ریالی ۶۰هزار و ۶۶۰میلیاردی و ارزی ۳۴۰میلیون یورو و ۲۶۰میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضور داشته است.