با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور در قشم انجام می‌شود:

بهره‌برداری از ۳پروژه پرورش ماهی در دریا با هدف افزایش محصولات صادرات‌محور قشم

سه شرکت آبزی‌پروری قشم در حوزه پرورش ماهی در دریا با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار و 500تن ماهی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، شرکت آبزیان دشت مروارید قشم، هیراد کاوه ساحل قشم و آبزی‌پروری محک قشم ازجمله پروژه‌های شاخص در حوزه پرورش ماهی در دریا هستند که با هدف تکمیل زنجیره آبزی‌پروری و صنایع شیلاتی، افزایش محصولات صادرات‌محور و تامین امنیت غذایی کشور، با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسند.

شرکت آبزیان دشت مروارید قشم، اشتغال‌زایی برای ۳۱نفر به همراه دارد و در فاز اول این پروژه ۴قفس در مجموع با ظرفیت تولید ۵۰۰تن در سال افتتاح خواهد شد.

شرکت آبزی‌پروری محک قشم نیز با آماده‌سازی و تکمیل ۷مخزن تولید و تکثیر ماهی به ظرفیت سالانه ۵۰۰تن برای‌ ۹نیرو اشتغال به همراه دارد.

شرکت هیراد کاوه ساحل قشم با اشتغال‌زایی برای ۱۰۴نفر در آب‌های ساحلی جنوب قشم، با پایان نصب تجهیزات زیرآبی آماده نصب ۲۰قفس آمادگی تولید پنج هزار تن  ماهی در سال را خواهد داشت.

گفتنی است، پنجشنبه ۲۳اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۰، در جلسه ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس‌جمهور، ۱۰پروژه منطقه آزاد قشم با سرمایه‌گذاری ارزی بیش از ۲۱میلیون دلار و ۴هزار و ۱۰میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری افتتاح می‌شود.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش ‌از این در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۵۳پروژه به اعتبار ریالی ۶۰هزار و ۶۶۰میلیاردی و ارزی ۳۴۰میلیون یورو و ۲۶۰میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضور داشته است.