با دستور رئیس جمهوری انجام شد:

بهره‌برداری از ۸طرح صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند

هشت طرح صنعتی به ارزش 14هزار و 427میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و با اعتبار ارزی 1.6میلیون یورو همزمان با عید سعید فطر با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برای ۹۰۷نفر به صورت مستقیم و برای یکهزار و ۳۲۹نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

حسین گروسی افزود: این طرح‌ها توسط بخش خصوصی برای توسعه منطقه آزاد اروند در سایت صنعتی خرمشهر و شهرک صنعتی شماره یک آبادان به بهره‌برداری رسیدند.

وی بیان کرد: شرکت پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند با محصول پایانه فروش آنلاین باسیم و بی‌سیم آفلاین و دستگاه خودپرداخت با اعتبار یکهزار و ۲۴۵میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۳۵۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر افتتاح شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: صنایع غذایی میهن نیز با محصول سردخانه ۲مداره پنج هزار تنی و سرمایه‌گذاری ۴۴۲میلیارد ریال برای ۲۲۵نفر شغل ایجاد کرده است‌‌.

گروسی افزود: شرکت صنعت الکتریک ایرانیان اروند با تولید محصول طرح توسعه کلید مینیاتوری لامپ ال‌ای‌دی چراغ پروژکتوری با اعتبار ۱۶۵میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۱۶۰نفر مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی آبادان بهره‌برداری شد.

وی اذعان داشت: شرکت عطر تن‌آرای اروند با تولید محصول عطر ادکلن و لوازم آرایشی با سرمایه‌گذاری ۱۶۴میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۰۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، در شهرک صنعتی خرمشهر بهره‌برداری شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره با افتتاح مرکز نوآوری منطقه آزاد اروند (اروند تک) تصریح کرد: این شرکت با محصول شتاب‌دهنده با سرمایه‌گذاری ۴۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۵۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم افتتاح شد.

گروسی بیان کرد: شرکت یزدان پرتو الماس اروند با تولید محصول انواع لامپ‌های ال‌ای‌دی با میزان سرمایه‌گذاری ۱۲میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۶۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از شرکت صلح آسمانی اروند گفت: این شرکت با تولید محصول تولید فیلتر روغن موتور با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۴۹۳میلیارد ریال توسط شرکت چینی در سایت صنعتی خرمشهر بهره‌برداری شد که زمینه اشتغال ۲۴نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان بیان کرد: شرکت فولاد جهان‌آرا نیز با ساخت و تامین واحد جدا‌سازی هوا با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۸۰۰میلیارد ریال و میزان اشتغال‌زایی ۹۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷هزار و ۴۰۰هکتار در شمال‌غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲رودخانه اروند و کارون قرار دارد‌‌. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.