با حضور مشاور رئیس‌جمهور صورت می‌پذیرد:

بهره‌برداری از ۲۳پروژه سرمایه‌گذاری با ۱۲۰۰نفر اشتغال در منطقه آزاد اروند

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ۲۳پروژه سرمایه‌گذاری با ۱۲۰۰نفر اشتغال در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، بازدید از پروژه‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری، شرکت در اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند، دیدار با خانواده شهدا و شرکت در اختتامیه سمپوزیوم مجسمه‌سازی ازجمله برنامه‌های مرتضی بانک در این سفر دو روزه است.

افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری خارجی پنج میلیون دلاری، از دیگر پروژه‌هایی است که در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور مشاور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

 

اشتغال برای ۱۲۰۰نفر با بهره‌برداری از این تعداد پروژه

از ابتدای امسال تاکنون هفت پروژه غیرفعال در منطقه آزاد اروند با سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد ریالی شروع به فعالیت کرده‌اند.

این هفت پروژه که در زمینه تولید سدیم فسفات، فرآوری کنجد، آب آشامیدنی، هیدروکربن‌های نفتی و انواع روغن‌های تصفیه مجدد و تجهیزات پالایشگاهی و تولید پوشاک فعالیت می‌کنند، برای ۷۱۲نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بنا به این گزارش، «جعفر آهنگران» معاون برنامه‌ریزی، «مجید صفدری» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و «هانی صباغان» سرپرست حوزه دبیر، مرتضی بانک را در این سفر همراهی می‌کنند.

گفتنی است، منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷هزار و ۴۰۰هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع شده است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جادهای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.