بهره‌برداری از ۲۵پروژه در منطقه آزاد قشم به مناسبت هفته دولت

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم از بهره‌برداری 25پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 2هزار 647میلیارد ریال همزمان با گرامیداشت هفته دولت خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی شیخ‌زاده با اعلام این خبر بیان کرد: با بهره‌برداری از این ۲۵پروژه در ۱۲حوزه مختلف تولیدی، خدماتی، فرهنگی و آموزشی، برای ۶۴۸نفر در جزیره قشم اشتغال‌زایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هفت طرح از این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از ۲هزار و ۸۴میلیارد ریال در حوزه صنعت و تولید است، ادامه داد: از این تعداد، تنها سه طرح صنعتی در حوزه دخانیات با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۹۰میلیارد ریالی بخش خصوصی، برای ۲۷۴نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، یک واحد تولید انواع شناور فلزی، یک واحد تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، یک واحد تولید نایلون و نایلکس و همچنین یک مجموعه تولید آسفالت، سایر پروژه‌های صنعتی هستند که در هفته دولت فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

شیخ‌زاده با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵۲۸میلیارد و ۸۰۳میلیون ریال در شش پروژه مربوط به حوزه شیلات، آبزیان و کشاورزی، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هفته دولت، برای ۲۷۹نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ۲پروژه ورزشی، ۲طرح آموزشی، یک طرح فرهنگی در کنار هفت پروژه خدماتی، در مجموع با اعتبار ۳۴میلیارد و ۷۲۹میلیون ریال، دیگر پروژه‌هایی است که به مناسبت هفته دولت توسط سازمان منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری می‌رسد.

شیخ‌زاده با بیان اینکه از این تعداد تنها سه طرح خدماتی (مرکز تولیدات گیاهی، المان میدان پلیس و دو پارک محله‌ای شهرک سیستان) مربوط به شهر قشم است، اضافه کرد: تلاش شده با توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف جزیره قشم، مردم روستاهای این جزیره از فعالیت‌های اقتصادی با ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی بهره‌مند شوند؛ در همین راستا عمده پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند در بخش‌های مختلف جزیره قشم ازجمله شهرک صنعتی تولا، اسکله کاوه و در روستاهای لافت، نقاشه، طبل، شیب‌دراز، گوری، دوستکو، باسعیدو واقع شده‌اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم مربوط به نگاه مبتنی بر توسعه متوازن و تلاش در راستای توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط جزیره بوده و اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته به وضوح نشان‌دهنده این واقعیت است.