با حضور ویدئوکنفراسی رئیس‌جمهور انجام پذیرفت:

بهره‌برداری هم‌زمان از ۸طرح پرورش میگو و ماهی در قشم

هشت طرح حوزه شیلات و پرورش آبزیان با سرمایه‌گذاری 2هزار و 996میلیارد ریال روز پنجشنبه (25دی‌ماه) توسط رئیس دولت تدبیر و امید افتتاح شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، با سرمایه‌گذاری انجام ‌شده از سوی بخش خصوصی و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

در زمان احداث و اجرای این پروژه‌های حوزه شیلات و پرورش آبزیان ۲۰۰نفر در آنها اشتغال داشتند و با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۴۲۶نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

فاز اول پرورش ماهی در قفس متعلق به شرکت‌های شرکت هیراد کاوه ساحل قشم و شریف دریا پویان قشم، با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۷۳میلیارد ریال و درمجموع با ظرفیت تولید ۶هزار تن ماهی در سال در زمان احداث برای ۴۰نفر و با بهره‌برداری ۱۰۴نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.

همچنین ۶مجموعه پرورش میگو متعلق به شرکت‌های دریانوردان، صافی دریای قشم، پدیده صدف قشم، اتحاد مهر کانی، عظیم ساحل قشم و شرکت تعاونی میگو دشت کنار سیاه قشم با سرمایه‌گذاری یک هزار ۳۲۳میلیارد ریال، برای ۱۶۰نفر در زمان احداث فرصت شغلی ایجاد کرده و با بهره‌برداری ۳۲۲نفر در آن اشتغال خواهند داشت.

درمجموع با آغاز به کار ۶طرح پرورش میگو ۶  هزار و ۱۲۰تن به ظرفیت تولید میگو و با بهره‌برداری از این ۲طرح پرورش ماهی در قفس ۶هزار تن به ظرفیت تولید ماهی کشور افزوده خواهد شد.

گفتنی است، روز پنجشنبه ۲۵دی‌ماه‌۱۳۹۹، در جلسه ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس‌جمهور، ۲۷پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی بااعتبار ارزی بیش از ۲۴۰میلیون دلار و ۱۷هزار و ۴۳۰میلیاردی در پنج حوزه صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، شیلاتی، عمرانی و گردشگری که برای جامعه محلی، ۲هزار و ۲۶۳فرصت شغلی ایجاد کرده، افتتاح شد.