سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها در جهت ایجاد توسعه در منطقه آزاد اروند

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها زمینه برای توسعه در منطقه آزاد اروند فراهم خواهد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین گروسی در آیین معرفی خود به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: منطقه آزاد اروند نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی دولت و نظام است؛ چراکه این منطقه سرزمین ایثار و شهادت و پایتخت مقاومت در ایران اسلامی است.

وی افزود: امیدواریم با کمک سایر مسئولان آبادان و خرمشهر و کسانی که در جذب سرمایه‌های نوین فعالیت دارند، برای پیشبرد اهداف و توسعه در منطقه آزاد اروند گام برداریم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از ظرفیت موجود منطقه و نخبگان، استاندار خوزستان و فرمانداران آبادان و خرمشهر، نمایندگان مردم این دو شهر در مجلس شورای اسلامی برای توسعه در منطقه استفاده خواهد شد.

گروسی، آرامش را نیاز مبرم در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: باید بستری برای هم‌افزایی بین مسئولان و دستگاه‌ها در منطقه ایجاد شود تا تعهدات عملی گردد.

وی بیان کرد: برای اجرایی شدن تعهدات در مناطق آزاد خصوصا در منطقه آزاد اروند، می‌بایست نیاز‌های مناطق و مزیت‌هایی که تصویب شده است، اجرایی شوند؛ اما تنها حدود ۴۰درصد از قوانین مناطق آزاد به مرحله اجرای کامل درآمده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: فعالیت و ماموریت مناطق آزاد فرابخشی است، این مناطق به خصوص منطقه آزاد اروند دارای پتانسیل بسیار خوبی است که باید از این پتانسیل‌ها بهره برد.

گروسی گفت: ارزآوری، تولید و صادرات یکی از اهداف منطقه آزاد اروند است، ولی در بحث نیروی انسانی و دانشگاه‌های با ظرفیتی که در این منطقه وجود دارد، می‌تواند فرصت‌هایی باشند که از کشورهای اطراف دانشجو جذب شود.

وی افزود: جذب دانشجو از کشورهای اطراف می‌تواند فعالیت در حوزه علمی را ایجاد کند؛ ضمن اینکه زمینه برای انتقال دانش و تکنولوژی را فراهم خواهد آورد.

گروسی بیان کرد: استفاده از منابع انسانی حرف نخست را در توسعه و پیشرفت کشور دارد؛ بنابراین در منطقه آزاد اروند این هم‌افزایی ایجاد خواهد شد. قطعا در مدت زمان کوتاه این اتفاق در اروند قابل لمس خواهد بود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان تمام مطالبات مردم را برآورده کرد، ولی با ایجاد همدلی و هم‌افزایی، بستر برای توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند ایجاد خواهد شد.