سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در نشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهرستان قشم عنوان کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت‌ بی‌بدیل مردمی جهت شکوفایی اقتصاد و تولید ثروت در قشم

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در نشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهرستان قشم که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، گفت: ما به عنوان نماینده دولت و شما شوراها به عنوان نمایندگان مردم، وظیفه و تکلیف داریم که به مردم خدمت کنیم.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، دکتر افشار فتح‌الهی در این نشست که در مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، افزود: ما می‌خواهیم با مشارکت مردم و با استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل مردمی و با کمک شما شوراها، مشکلات را از پیش روی برداریم.

وی با اشاره به برخی کاستی‌ها و مشکلات مالی ناشی از تعهدات گذشته سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: قرار نیست با فروش اراضی ملی و سواحل بکر جزیره مانند گذشته این مشکلات را حل کنیم؛ بلکه مدلی از مشارکت را تعریف کردیم تا با تک‌تک شوراها مانند شورای شهر قشم تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده و از ظرفیت و استعداد خود جزیره و مردم آن در جهت شکوفایی اقتصاد و تولید ثروت در جزیره قشم استفاده کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقادات برخی از شوراها از عملکرد گذشته سازمان تصریح کرد: فاصله‌ای که در گذشته بین مردم قشم و سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد شده، در دولت مردمی دکتر رئیسی از بین رفته است.

به گفته دکتر فتح‌الهی؛ در راستای ترمیم این فاصله و تکریم مردم عزیز قشم، هیچ یک از مدیران سازمان حق ندارد در اتاق خود را به روی مردم ببندند و هیچ‌کسی هم  از سوی سازمان منطقه آزاد قشم حق شکایت از مردم به مراجع قضایی را نخواهد داشت.

وی همچنین با تشریح اقدامات جدید سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص حل مشکلات اساسی جزیره ازجمله تامین آب شرب روستاها از طریق خرید آب تضمینی توسط وزارت نیرو و اتصال شبکه توزیع آب توسط سازمان، به احداث پل خلیج‌فارس اشاره کرد و اذعان نمود: برای سال آینده ۲۰۰۰میلیارد تومان جهت ساخت پل خلیج‌فارس از دولت کمک گرفتیم و تا آخر امسال فعالیت کارگاه احداث این پل آغاز و در طول دو سال و نیم نیز کار احداث آن به پایان می‌رسد‌‌.

براساس این گزارش، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در آغاز سخنان خود با گرامیداشت دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد‌: ما افتخار می‌کنیم که ۴۳سال همچنان به رغم همه دشمنی‌ها، فشارها و بداخلاقی‌ها، بر ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم و اعتقاد داریم که به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده‌ا‌یم‌‌.

گفتنی است، در آغاز این نشست که با حضور تعدادی از معاونان، مشاوران و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، تک‌تک روسای شوراهای شهرستان قشم مسائل، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را درخصوص مواردی از قبیل آب شرب، اشتغال و مسکن جوانان، واگذاری زمین، انشعاب برق، فقدان اختیارات شوراها، مشخص نبودن جایگاه و شان شوراها، عملکرد برخی از مدیران سازمان، نبود پزشکان متخصص در جزیره، نبود فضای ورزشی کافی و موارد مشابه را با دکتر افشار فتح‌الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم درمیان گذاشتند.